• Anonym (maria81)

    hur ser era förhållanden ut?

    Som rubriken låter

    Hur ser DITT förhållande ut, er vardag

    Jag tycks vänta mig mer av ett förhållande än hur jag har det...mitt nya föhållande är väldigt likt mitt förra som jag lämnade efter

    17 år ihop för jag förväntade få mer ur parlivet

    Mitt kanske är så som alla andra har det så det är MIG felet ligger hos

  • Svar på tråden hur ser era förhållanden ut?
  • Anonym (Lycklig)

    Vårt förhållande baseras nog främst på tillit, kärlek och att vi ställer upp för varandra. Bråkar aldrig och vi trivs väldigt bra i "vår vardag" med varandra. Avslappnat och man kan vara sig själv känner jag. Sedan åker vi på flera weekendresor tillsammans under året vilket vi båda uppskattar mycket. Då kan vi leva fullt ut som ett par och jag tror det bidrar mycket till att hålla gnistan och kärleken vid liv. Vi har otroligt roligt tillsammans fortfarande efter tio år!

    Min man har just nu huvudansvaret över försörjningen då jag börjat studera. Han jobbar väldigt mycket och oftast varje dag så jag tar huvudansvaret över matlagning, städning, disk, tvätt (dock inte av hans kläder såklart!). Men min man hjälper ändå ofta till med ex att dammsuga (tar ju inte så lång tid) och han tar gärna med sonen på aktiviteter som fotboll. Ibland blir det lite spontant om den ena har mycket. Ska jag ha tenta eller något så kan jag låsa in mig i kontoret en hel helg i princip och han fixar allt. Likaså gör jag ju för honom om han har extremt mycket. Vi diskuterar och pratar mycket i vardagen, skrattar och myser men det sexuella går lite i vågor (stress, barn, tid m.m.). Men jag skulle ändå säga att vi har ett bra sexliv.

    Det jag förstår idag är att det inte är så lätt med relationer och jag tar inte min och min mans relation för given utan man måste ständigt prata med varandra och utvecklas. Jag tror man måste vara väldigt öppen med vad man vill och hur man vill ha det och givetvis träffa en partner som vill leva under samma premisser. Det kan ju också ändras under en relations gång, därför tror jag att det är viktigt att just kommunicera mycket så att man liksom växer tillsammans. Vi människor utvecklas ju hela tiden. Och allt behöver och kommer inte att vara perfekt hela tiden.

    Jag känner mig väldigt lycklig iallafall i min relation. Hoppas att du också kan bli det TS. Livet är kort och jag tycker att relationer och kärlek mellan människor är en stor del av det.

Svar på tråden hur ser era förhållanden ut?