• Anonym (Eva-Eva)

    Burka är kanske inte så dumt?

    Jag tänker börja klä mig i burka för jag orkar inte hålla på och sminka mig och dölja mina valkar och feta lår längre. Jag vill bli fri!!!! Kom på att burkan inte alls är för förtryckta tjejer nej burkan är för fria tjejer. Om man har burka kan man gå ut utan smink och man slipper skämmas av sin bullig mage. På stranden i sommar behöver jag inte bekymra mig för orakade ben och bikinilinje. Jag slipper kämpa för att bli snyggt solbränd. Nu kan jag äntligen slappna av för under burkan får jag vara mig själv. Hur tänker andra om det? Vill faktiskt ha en seriös diskussion. Tänk om vi tjejer har fel om burkan!! Tänk om den är vår räddning istället i modehetsen och vikthetsen!

  • Svar på tråden Burka är kanske inte så dumt?
  • Anonym (Hojo)

    Ska erkänna att tanken har föresvävat även mig.

  • Anonym (Erika)

    Jag är tvärtom. Jag tränar för att ha en snygg kropp, tycker det är kul att sminka mig och fixa håret osv, osv. Jag tycker även det är kul att köpa snygga kläder att ha på mig. Att ta på mig en burka skulle liksom göra allt till bortslösad tid. Jag vill inte dölja, jag vill synas. Och jag vill även kunna se andra människor, långa, korta, smala, tjocka, spelar ingen roll. Känns otryggt och främmande om alla ska dölja sina personligheter. Skulle inte heller vilja att vi alla sprang omkring med rånarluvor. Om vi inte får se människors ansikten längre kommer det bli helt sjukt, typ som internetkommunikation. Våra ansiktsdrag och grimaser är liksom halva kommunikationen. Tänk, att aldrig få se ett leende längre!

    Sverige bör får vara Sverige och här har svenska kvinnor ingen burka. Som tur var är de väldigt få som har på sig dessa tält och det stör mig inte alls. Men om det blir tvång så emigrerar jag. Jag dör hellre än att leva under islamska lagar.

  • SupersurasunkSara

    Eller så förbättrar man sin självkänsla och inser att man duger som man är.

    Personligen anser jag att alla får klä sig som de vill. Vill du ha burka för att slippa göra sånt som du eg inte alls måste göra så ha det!

    Men när det blir ett tvång att ha på sig ett visst plagg för att inte bli hotad, utfryst, mördad osv, ja då är det ett problem som måste lösas.

  • Anonym (Tjej)

    Ja, tanken har slagit mig. Burka på mina egna villkor!! Men då kommer ju också skammen av att faktiskt varit för "lat" för att bry sig om sitt utseende. Vi är och kommer vara dubbelbestraffade i säkert tusen år till, sen vänder det förhoppningsvis.

  • Anonym (nja)

    Det är lite naivt att tro att täckta kvinnor inte är slavar under rakhyvel, skönhetsprodukter och what to wear - under burkan. Bara inte till allmän beskådan.

  • Anonym (Amish)

    Jag vill köra lite mer på Amish stilen

    Väldigt lediga och täckande klänningar som ja, är rätt tråkiga ^^

    Vill kombinera med slöja/sjal om håret när jag bara inte pallar fixa det

    Klä mig i Svart, mörkblått och kanske mörklila om jag vill vara lite fin

    Men vågar tyvärr inte :( man blir ju utsedd till ett freak om man vill dölja sig eller gå emot den hypersexualiserade normen..

    Får redan typ skit för att jag inte pallar sminka mig och kladda på mig produkter för tusentals kronor..

    *OBS* inte ett dugg religiös!

  • Anonym (Erika)
    Anonym (Amish) skrev 2015-12-01 01:10:10 följande:

    Jag vill köra lite mer på Amish stilen

    Väldigt lediga och täckande klänningar som ja, är rätt tråkiga ^^

    Vill kombinera med slöja/sjal om håret när jag bara inte pallar fixa det

    Klä mig i Svart, mörkblått och kanske mörklila om jag vill vara lite fin

    Men vågar tyvärr inte :( man blir ju utsedd till ett freak om man vill dölja sig eller gå emot den hypersexualiserade normen..

    Får redan typ skit för att jag inte pallar sminka mig och kladda på mig produkter för tusentals kronor..

    *OBS* inte ett dugg religiös!


    Tja, kunde dom i Lilla Huset på Prärien, så kan väl du. Det är väl inget farligt, än så länge är det inte dödsstraff i Sverige på klädstilar, så passa på nu medans du faktiskt får.
  • Mandel

    Har man underlivsproblem måste burka vara super. Vem ser om man springer utan trosor hela dagarna för att lufta?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Burka är kanske inte så dumt?