• mindalize

    Ett livsavgörande beslut.

    Livet är verkligen inte enkelt alla gånger. Som det brukar sägas så har vi alla våra ryggsäckar att bära, så sant även jag.

    Jag har aldrig i sanning och hjärta sanningsenligt aldrig älskat någon i hela mitt liv. Inte förrän nu och undertecknad är idag 42 år.

    Efter drygt ett år så sade jag det till henne, de tre magiska orden; "jag älskar dig". Tro mig att det kändes nervöst, men jag gjorde det. Det svar jag fick tillbaka var verkligen inte det jag väntade mig;

    "Jag tycker om dig, men jag älskar dig inte".

    Min högsta dröm grusades där och då, en dröm om att leva mitt liv med någon jag älskar som älskar mig tillbaka och att en dag få känna... ja precis, verkligen känna att jag är mannen i hennes liv. Hon säger även att hon inte kan och aldrig har kunnat visa känslor, men likafullt så säger hon att hon har älskat samt att hon verkligen har upplevt kärlek vid första ögonblicket tidigare i sitt liv innan mig.

    Hugg nummer två kom nu i helgen... Hon sade till mig att hon överväger att flytta 60 mil bort från mig.

    Så nu till min fråga, stanna och chansa att kanske en dag få höra de tre orden från henne... eller gå och ge upp på detta med förhållanden?

    Är det som så att jag var och är för otålig?

  • Svar på tråden Ett livsavgörande beslut.
  • Påven Johanna

    Jag hade inte haft tålamod i alla fall. Jag hade lämnat när jag såg att relationen inte utvecklades på det sätt jag hoppats på. Vad jag förstår så har ni haft ett förhållande i mer än ett år och hon älskar dig fortfarande inte, det hade jag tyckt var för dåliga odds. 

  • Anonym (Jenny)

    Lämna henne, älskar hon dig inte än så verkar det otroligt att hon ska börja med det! Förmodligen försöker hon stöta bort dig m flytten så hon slipper göra slut med dig och såra dig...

    Gå vidare!!

  • Anonym (Marie)

    Ja herregud, det kan inte ha varit kul att få höra tillbaka.
    Lite tankar:
    - Du har aldrig älskat förut, detta är kanske din enda chans? Flyttar hon så fråga om du får flytta med henne?
    - Om hon efter ett helt år inte älskar dig, kommer hon någonsin göra det då? Ska du stanna och investera i denna kvinna, för att sedan se henne gå när hon hittar kärleken?
    - Vad menar hon med älskar, menar hon förälskelse eller kärlek? Om du ber henne beskriva med egna ord vad hon känner för dig kanske det klarnar.

  • mindalize
    Anonym (Marie) skrev 2015-12-01 14:33:02 följande:

    Ja herregud, det kan inte ha varit kul att få höra tillbaka.
    Lite tankar:
    - Du har aldrig älskat förut, detta är kanske din enda chans? Flyttar hon så fråga om du får flytta med henne?
    - Om hon efter ett helt år inte älskar dig, kommer hon någonsin göra det då? Ska du stanna och investera i denna kvinna, för att sedan se henne gå när hon hittar kärleken?
    - Vad menar hon med älskar, menar hon förälskelse eller kärlek? Om du ber henne beskriva med egna ord vad hon känner för dig kanske det klarnar.


    Det enda svar tillbaka jag fick när jag frågade henne vad hon kände för mig var;

    "Jag tycker om dig, men jag älskar dig inte".

    Man kan tycka om en vän, en hund tillika en bil. Men efter ett år så borde där väl ändå finnas något mer. Eller är det jag som resonerar fel?

    Förstår nu att detta kanske inte är något jag känslomässigt kan investera i hur länge som helst. För ibland behöver man något, om än litet tillbaka.

    Vi är ju inte mer än människor.
  • Anonym (Marie)
    mindalize skrev 2015-12-01 15:06:32 följande:
    Det enda svar tillbaka jag fick när jag frågade henne vad hon kände för mig var;

    "Jag tycker om dig, men jag älskar dig inte".

    Man kan tycka om en vän, en hund tillika en bil. Men efter ett år så borde där väl ändå finnas något mer. Eller är det jag som resonerar fel?

    Förstår nu att detta kanske inte är något jag känslomässigt kan investera i hur länge som helst. För ibland behöver man något, om än litet tillbaka.

    Vi är ju inte mer än människor.
    Ja och ibland saknar man inte saker förrän de är borta. Ni kanske ska bestämma att inte träffas på en månad. Sedan efter den tiden så träffas ni och bestämmer om ni vill vara med varandra. Hon kanske inser att hon saknar dig mer än hon trot och du kanske inser att du kommer hitta kärleken igen med någon som älskar dig tillbaka.

    Låter som du lutar åt att bryta upp. Vad du än väljer, lycka till.
Svar på tråden Ett livsavgörande beslut.