• Anonym (Mythbuster)

    Blödde ni förstga gången?

    Att det inte finns någon "mödomshinna" i bokstavlig bemärkelse är allmänt känt numera. Men många har gått ett steg längre i något utslag av politisk korrekthet och påstår att slidkransen inte heller finns och att flickor inte blöder vid första samlaget. Så en fråga till kvinnor, blödde ni vid första penetrationen? Jag gjorde det iaf.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blödde ni förstga gången?
  • glutten

    Det är väl knappast nån som säger att kvinnor inte KAN blöda vid första penetrerande samlaget? Det man försöker få fram är ju att _avsaknad_ av blod första gången inte automatiskt betyder att kvinnan inte var oskuld. Vilket många tyvärr tror.

  • Anonym (Mjo)

    Nej. Men man kan blöda även i vuxen ålder.. Alltså även om man inte är oskuld.

  • Kereza

    Jag har varit sexuellt aktiv i 19 år nu och kan fortfarande blöda vid sex - men jag blödde INTE första gången. 

    Vissa gör det, andra gör det inte - att man gör/inte gör det bevisar ingenting. 

  • Anonym (?)
    Kereza skrev 2015-12-01 22:06:19 följande:

    Jag har varit sexuellt aktiv i 19 år nu och kan fortfarande blöda vid sex - men jag blödde INTE första gången. 

    Vissa gör det, andra gör det inte - att man gör/inte gör det bevisar ingenting. 


    Men Gud, stackars dig?! Underlivsplåster, kanske finns en marknad för det.
  • Drottningen70

    Som sagt. Man KAN blöda första gången (eller gång 100) nen orsaken är oftast inte slidkransen utan för att den känsliga skemhinnan inte är redo för samlag och tillräckligt lubrikerad. Vilket risken naturligtvis är större för vid nervositeten i samband med ett första samlag. Slidkransen tänjs helt utan bristningar och blodvite i de flesta fall om älskaren vet vad han pysslar med...

  • Anonym (Mythbuster)
    Drottningen70 skrev 2015-12-01 22:14:23 följande:
    Som sagt. Man KAN blöda första gången (eller gång 100) nen orsaken är oftast inte slidkransen utan för att den känsliga skemhinnan inte är redo för samlag och tillräckligt lubrikerad. Vilket risken naturligtvis är större för vid nervositeten i samband med ett första samlag. Slidkransen tänjs helt utan bristningar och blodvite i de flesta fall om älskaren vet vad han pysslar med...
    Nja, jag blödde första gången men inte följande gånger trots att jag var mer spänd då pga prestationsångest eller vad man ska säga. Och har aldrig blött igen trots dåligt sex då och då. Så jag tror mer på slidkransen än känsliga slemhinnor.
  • maritbinge

    Jag har aldrig hört någon påstå varken att slidkransen inte existerar eller att kvinnor inte kan blöda vid första samlaget. Dela gärna med dig av var du har sett detta, då det skulle vara intressant att läsa.

  • Anonym (Gaby)

    Blödde inte första gången men blöder ofta vid sex, har lättblödande livmoder.

  • Anonym (nej)

    Nej det gjorde jag inte och känner ingen som gjort det.

  • Anonym (Mjo)
    Anonym (?) skrev 2015-12-01 22:09:00 följande:

    Men Gud, stackars dig?! Underlivsplåster, kanske finns en marknad för det.


    Inget ovanligt, jag kan oxå blöda ibland, 20 år som sexuellt aktiv! Men det är ju inga mängder, nån "droppe" bara..
Svar på tråden Blödde ni förstga gången?