• Anonym (Varför?)

    Min pojkvän går igenom min telefon?

    Vi har varit ihop i cirka 2 månader nu, men på sistone har han börjat kolla igenom min mobiltelefon ganska mycket.

    Det är verkligen jätte irriterande !! Telefonen är min privata ägodel.

    Jag säger ifrån och ber honom sluta, men inte hjälper det heller.

    Jag skulle till affären och handla, och telefonen glömde jag i bilen. 

    När jag då kommer tillbaka så ser jag att han sitter och går igenom mina sms.

    Det har inte hjälpt att jag säger ifrån. Vad ska man säga så att han slutar? För det är jätte irriterande.

    Brukar ni gå igenom er partners telefon? Varför gör ni det? Eller har ni haft någon partner som gått igenom er mobiltelefon?

  • Svar på tråden Min pojkvän går igenom min telefon?
  • Tihi

    Din nya pojkvän är en idiot och du ska lägga på en kod så att han inte får upp skärmlåset. Efter det så kan du dumpa honom för han borde inte få någon plats i ditt liv.

  • Anonym (Varför?)
    Tihi skrev 2015-12-01 21:47:54 följande:

    Din nya pojkvän är en idiot och du ska lägga på en kod så att han inte får upp skärmlåset. Efter det så kan du dumpa honom för han borde inte få någon plats i ditt liv.


    Varför ska man dumpa någon över en sån sak?
  • Gunilla1957
    Anonym (Varför?) skrev 2015-12-01 21:49:21 följande:
    Varför ska man dumpa någon över en sån sak?
    Därför att det är en varningssignal. Du skriver ju själv att det inte hjälper att du säger ifrån. Han vill kontrollera dig.
  • Tihi
    Anonym (Varför?) skrev 2015-12-01 21:49:21 följande:
    Varför ska man dumpa någon över en sån sak?
    För att han försöker kontrollera dig redan nu kanske? Hur tror du att han kommer att vara om ett år eller tio år from nu?
  • Anonym (Varför?)
    Gunilla1957 skrev 2015-12-01 21:50:21 följande:
    Därför att det är en varningssignal. Du skriver ju själv att det inte hjälper att du säger ifrån. Han vill kontrollera dig.
    Varningssignal till vadå?

    Jag tycker inte man ska dumpa någon för att en kollar igenom ens telefon. Det är bara irriterande att han ska kolla igenom mina sms och samtalslogg -.-
  • Tyrfing

    Ok, det hjälper inte att du säger ifrån. Men hur motiverar han sitt beteende? 

    I övrigt håller jag med de andra om att det är ett stort varningstecken. 

  • Anonym (pilsner)

    Nej, jag brukar inte gå igenom min pojkväns mobiltelefon. Min första pojkvän var otrogen mot mig, och jag började gå igenom hans mobiltelefon för att hitta bevis (vilket jag också ständigt gjorde, vilket i sin tur gjorde det svårt att låta bli hans mobil). Sedan tog jag mitt förnuft till fånga och gjorde slut med honom istället (varför vara tillsammans med en notoriskt otrogen partner, liksom). 

    Nu är jag äldre och har bestämt mig för att lita på min partner tills (om) han ger mi anledning att inte göra det. Om han gör något så att mitt förtroende för honom krossas, så kommer jag inte att kolla igenom hans mobil, utan dumpa istället.

    Det är inte okej att din pojkvän kollar igenom din mobil. Har du frågat honom varför han gör det? 

  • Tecum
    Anonym (Varför?) skrev 2015-12-01 21:49:21 följande:
    Varför ska man dumpa någon över en sån sak?
    Har du frågat varför han gör det? Och har du bett om hans telefon så du kan gå igenom den på samma sätt? Om han inte kan förklara och inte vill låta dig kolla hans mobil bör du faktiskt fundera på om han är något att ha.

    Å andra sidan kan du gjort något helt oavsiktligt som gjort honom svartsjuk. Då får ni reda ut det. 
  • GHopper
    Anonym (Varför?) skrev 2015-12-01 21:53:47 följande:

    Varningssignal till vadå?

    Jag tycker inte man ska dumpa någon för att en kollar igenom ens telefon. Det är bara irriterande att han ska kolla igenom mina sms och samtalslogg -.-


    Men varför tror du han kollar? En normal partner kollar inte igenom den ändras telefon, speciellt inte efter att ha blivit ombedd att sluta.

    Nästa steg i kontrollen är att börja ifrågasätta vad du skriver till vem, och att förbjuda dig att ha kontakt med vissa människor.

    Visar han några andra tecken på svartsjuka eller kontrollbehov?
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (pilsner) skrev 2015-12-01 21:57:36 följande:

    Nej, jag brukar inte gå igenom min pojkväns mobiltelefon. Min första pojkvän var otrogen mot mig, och jag började gå igenom hans mobiltelefon för att hitta bevis (vilket jag också ständigt gjorde, vilket i sin tur gjorde det svårt att låta bli hans mobil). Sedan tog jag mitt förnuft till fånga och gjorde slut med honom istället (varför vara tillsammans med en notoriskt otrogen partner, liksom). 

    Nu är jag äldre och har bestämt mig för att lita på min partner tills (om) han ger mi anledning att inte göra det. Om han gör något så att mitt förtroende för honom krossas, så kommer jag inte att kolla igenom hans mobil, utan dumpa istället.

    Det är inte okej att din pojkvän kollar igenom din mobil. Har du frågat honom varför han gör det? 


    Nej, jag har inte frågat honom.
    GHopper skrev 2015-12-01 21:58:12 följande:
    Men varför tror du han kollar? En normal partner kollar inte igenom den ändras telefon, speciellt inte efter att ha blivit ombedd att sluta.

    Nästa steg i kontrollen är att börja ifrågasätta vad du skriver till vem, och att förbjuda dig att ha kontakt med vissa människor.

    Visar han några andra tecken på svartsjuka eller kontrollbehov?
    Jag vet inte varför han kollar? Kanske för att se om jag skriver med någon annan?

    Det har hänt att jag fått sms från min syster där det stod att jag skulle komma till henne imorgon, hon fick ett nytt nummer så jag hann inte spara, han blev lite sur på mig och undrade vem det var. Han trodde inte på mig när jag sa att det var hon, jag sa att han fick ringa upp och kolla om han inte trodde på mig, och han gjorde det, därefter bad han om förlåtelse...

Svar på tråden Min pojkvän går igenom min telefon?