• Hanna333

    Tips!

    Jag har läst Dr Alan Beers bok "Is your body babfriendly?". Han har vigt sitt liv åt utredning och behandling av upprepade misslyckade behandlingar och missfall. Detta har hjälpt tusentals par som tidigare inte getts något hopp att uppleva graviditet. Över 7000 par har sökt hans hjälp efter många års kämpande och ett flertal misslyckade IVF ?er och 85 % av dem har lyckats bli gravida inom tre cykler. De Beer kommer med bevisgrundande fakta på problem som övrig sjukvård beskriver som ?oförklarlig infertilitet? eller ?oförklarliga? missfall.

    Mitt tips är dels: LÄS BOKEN! Men jag vill också tipsa om ett enkelt och konkret sätt att höja chanserna för de som kämpar, nämligen en låg dos Aspirin (tex Bamyl). Ca 80g per dag från mensdag ett och genom hela graviditeten.
    Aspirin är ett antiinflammatoriskt läkemedel som  förhindrar trombocyter från att klumpa ihop sig och orsaka en propp. Den hjälper också till att vidga blodkärl genom att ?relaxa? kärlväggarna. Resultatet blir bättre blodflöde och cirkulation i kroppen, inklusive livmodern och äggstockarna.  

     Aspirin har inte påvisat någon påverkan av fostret utan tvärtom haft positiva effekter med färre dödfödslar och havandeskapsförgiftningar.

    Jag och min fru har äntligen lyckats bli gravida efter 4 års kamp! Jag känner att jag måste få dela med mig av det som varit vår räddning, nämligen att läsa om sånt som Beer skriver i sin bok! Vi har misslyckats IVF-försök, sedan kört med egen donator och med hjälp av kortison och Bamyl har det äntligen blivit ett plus på stickan. Helt overkligt! Jag vet vad ni andra kämpar går igenom och vill önska er all lycka och skänka er hopp och styrka att fortsätta! Solig

  • Svar på tråden Tips!
Svar på tråden Tips!