• KC86

    Någon mammaledig i Solna/Sundbyberg?

    Hej,

    Jag är föräldraledig med min dotter som är snart 5 månader. Vi flytade nyligen till Järvastaden. Känns lite ensamt på dagarna så det vore kul om någon annan mamma som läser och känner så kan höra av sig :).

  • Svar på tråden Någon mammaledig i Solna/Sundbyberg?
  • viseversa

    Det finns en öppen förskola i närheten av mulle meck parken. Man kan ta buss 140 från ulriksdal. Dom är jättetrevliga dom som jobbar där. Gugge och Jessica. Där kan du hitta många nya vänner med barn i samma ålder. Vi bor också i Solna men jag har störe barn.

  • KC86

    Tack för tipset! Har funderat på öppen förskola men inte vågat gå för vi ska resa snart. Vill inte riskera att dottern blir sjuk :/.

  • viseversa
    KC86 skrev 2015-12-10 16:39:24 följande:
    Tack för tipset! Har funderat på öppen förskola men inte vågat gå för vi ska resa snart. Vill inte riskera att dottern blir sjuk :/.
    ok dock får man inte gå tioll öf med sjuka barn. Mitt barn blev aldrig smittad på öf. Men det är ju du som bestämmer=). Dom har dagar bara för bebisar upp till 9mån tror jag det var. Då kan du gå för då är det inga andra större barn som petar. Kommer dock inte ihåg vilken dag det var. 
  • magelita80

    Ja, gå till öppna förskolan. Jag hänger där mån- ons. På Tors är det 0-9 mån. Jag älskade torsdagarna på öppna förskolan när han var liten. Jag ska börja jobba efter jul då min lilla börjar dagis.

  • KC86

    Det låter bra :). Vet du vad är det för förskola? Ligger den precis vid mulle meck parken?

  • magelita80

    Nä, den ligger vid spegeldammsparken. Samma hus som angelos.

    Sen så har jag en kompis som har en dotter som är snart 7 mån och hon är med i nån Facebook grupp som heter mammahäng i järvastaden 2015/2016. De träffas regelbundet.

  • viseversa
    KC86 skrev 2015-12-10 16:46:20 följande:
    Det låter bra :). Vet du vad är det för förskola? Ligger den precis vid mulle meck parken?
    Vet intye gatan men väldigt nära mulle meck. Om du tar budd 140 och går av stationen efter mulle meck så ligger den i stort sett precis vid stationen. Dom har flyttat från ulriksdal in i nya lokaler där. har aldrig varit där själv men har åkt förbi med bussen=)
Svar på tråden Någon mammaledig i Solna/Sundbyberg?