• Anonym (stekeln)

    Trött på censuren i vårt land!

    Jag har verkligen tröttnat ur på detta censursamhälle vi lever i. Politiker (främst vänster) förvrider sanningen, media (vänsterstyrt) förvrider sanningen. Man får inte tycka vad man vill och säger man något annorlunda mot vad medier och politiker tycker så åker rasistkortet fram.
    Säger man åt någon med utländsk härkomst om att man inte får tränga sig i en kö ex. åker rasistkortet fram. Andra som står runt omkring säger inget för de är rädda att kallas rasister. Skrivs i regel aldrig nånting negativt om invandrare i tidningar. 
    Kritiserar man invandringen i allmänhet eller på forum (FL) åker rasistkortet fram och tråden blir raderad. Dessutom dras paraleller till SD eftersom vissa hävdar att de är ett rasistiskt parti = inte sant. De kanske har nazistiska rötter men de försöker ändra på det, utesluter extrema medlemmar, osv. Problemet är att SD tycker annorlunda, därför vill alla liktänkande censurera partiet och försöker påverka alla som valt SD att tänka om för annars är man rasist.
    Problemet är att ingen vet vad f*n rasist innebär idag. Det har gått från det bruk som det hade om folk som särbehandlade och hatbrott mot afroamerikaner m.m. i USA till något man bara slänger ur sig som snorungar idag slänger ur sig skällsord som "f*ttkärring", "gubbjävel", "k*k" osv.. 
    Det som är så intressant är hur många som nu kommer få eld i berget och försöka censurera mig och häckla mig och kalla mig rasist och SD-tönt som inte är kan nånting och inte öppnar min famn för att släppa in allt och alla osv... Följt av att FL raderar tråden för att jag råkar tänka lite "fel" enligt dem.
    Jag väntar..
  • Svar på tråden Trött på censuren i vårt land!
  • Anonym (U)
    Fiona M skrev 2015-12-27 14:55:24 följande:

    Att folk inte håller med dig och uttrycker detta betyder inte att de censurerar dig.


    Nej. Men om man aldrig blir lyssnad på, eller att den andre partnern inte ens begrundar det man kan tänkas diskutera utan enbart RASIST och näven i ditt ansikte så känns det rätt lönlöst. Likväl när nyheter/tidningar vinklar allt åt att få resten av befolkningen att tro på röda vackra rosor.

    Kunde du inte gjort denna tolkning själv, nä hä nä.
  • Anonym (Suck)

    Men att folk inte lyssnar på dig är inte censur. Att folk inte begrundar det du säger är inte censur. Att folk tycker du är rasist är inte censur. Det kan måhända uppfattas som ett upptrissat debattklimat där många försöker positionera sig så mycket som möjligt, där tveksamheter, gråzoner och funderingar inte får så mycket utrymme, men det är inte censur. Sverige är ett av de länder i världen med minst censur. Det är väldigt priviligerat att uppfatta Sveriges debatt- och medieklimat som censur.

  • Anonym (Trött)

    Nu har Metro som enda tidning stängt sitt kommentarsfält också. Nu kan varenda tidning skriva vad som helst utan att bli emotsagd. Jag är också väldigt trött på att dörr efter dörr för oliktänkande/annat tänk/granskande/ifrågasättande stängs, på löpande band.

  • Anonym (Suck)
    Anonym (Trött) skrev 2015-12-27 15:15:00 följande:

    Nu har Metro som enda tidning stängt sitt kommentarsfält också. Nu kan varenda tidning skriva vad som helst utan att bli emotsagd. Jag är också väldigt trött på att dörr efter dörr för oliktänkande/annat tänk/granskande/ifrågasättande stängs, på löpande band.


    Kommentarsfält är ingen rättighet! Kommentarsfält har bara funnits en väldigt kort tid. Kommentarsfält är ofta fulla med folk som spyr ur sig elakheter, hotar, kränker och begår brott mot TF och YGL. Det är tidningens ansvar, och det tar massa tid att som redaktör hålla efter kommentarsfält så att de inte bryter mot lagen.
  • Anonym (observant)
    Anonym (Trött) skrev 2015-12-27 15:15:00 följande:
    Nu har Metro som enda tidning stängt sitt kommentarsfält också. Nu kan varenda tidning skriva vad som helst utan att bli emotsagd. Jag är också väldigt trött på att dörr efter dörr för oliktänkande/annat tänk/granskande/ifrågasättande stängs, på löpande band.
    Inte så konstigt med tanke på att SD har organiserat och sponsrat kommentatörer så de översvämmar och förstör varje tillfälle till kommentar. Folk och tidningar är less på detta uppenbara fenomen.

    Det postas direktlänkar till kommentatorsfält och uppmanas att skriva den sedvanliga dyngan. Ord som svetsloppan, svetsaren, massinvandring, sjuklövern, censur, asylanter osv osv avslöjar fort åt vilket håll det barkar och debatten blir direkt död och ointressant förutom för de inbjudna ryggdunkande brunskjortorna.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (U) skrev 2015-12-27 15:00:45 följande:
    Nej. Men om man aldrig blir lyssnad på, eller att den andre partnern inte ens begrundar det man kan tänkas diskutera utan enbart RASIST och näven i ditt ansikte så känns det rätt lönlöst. Likväl när nyheter/tidningar vinklar allt åt att få resten av befolkningen att tro på röda vackra rosor.

    Kunde du inte gjort denna tolkning själv, nä hä nä.
    Att andra inte lyssnar är inte censur.

    Människor blir dödade, fängslade och torterade för att de uttrycker åsikter, att säga att det är censur när man inte blir lyssnad på ter sig något fånigt.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (***)
    Anonym (U) skrev 2015-12-27 15:00:45 följande:
    Nej. Men om man aldrig blir lyssnad på, eller att den andre partnern inte ens begrundar det man kan tänkas diskutera utan enbart RASIST och näven i ditt ansikte så känns det rätt lönlöst. Likväl när nyheter/tidningar vinklar allt åt att få resten av befolkningen att tro på röda vackra rosor.

    Kunde du inte gjort denna tolkning själv, nä hä nä.
    Fortfarande inte censur.

    Googla ordet censur, och ta av dig offerkoftan.

    Menar du på allvar att SD inte får framföra sina åsikter i riksdagen? Men du att SVT stänger mörklägger när SD talar i riksdagen?
  • Anonym (***)
    Anonym (Trött) skrev 2015-12-27 15:15:00 följande:

    Nu har Metro som enda tidning stängt sitt kommentarsfält också. Nu kan varenda tidning skriva vad som helst utan att bli emotsagd. Jag är också väldigt trött på att dörr efter dörr för oliktänkande/annat tänk/granskande/ifrågasättande stängs, på löpande band.


    Som enda tidning? OK, så om en av alla tidningar stänger sitt kommentatorsfält så är det censur?

    Ja, det verkar faktiskt som att SD har problem med att få ut att deras anhängare inte är outbildade. Så det bästa är kanske att SD:s anhängare inte kommenterar, så går det inte i sin egen fälla.


  • Anonym (***)
    Anonym (stekeln) skrev 2015-12-27 14:31:27 följande:
     De kanske har nazistiska rötter
    Lögn.

    De har nazistiska rötter.
Svar på tråden Trött på censuren i vårt land!