En tråd för alla som påbörjar/påbörjat Pergotime-kur vintern 2015/2016
Hej tjejer!
Behöver lite tips.
Vi har försökt få barn väldigt länge och har genomgått 3 pergotime kurer och till sist flera ivf försök då vår underbara dotter kom på 10onde insättningen.
Nu vill vi ha ett syskon till henne. Min kropp tycks har förändrats efter graviditeten och jag fått mer regelbunden men, dock behöver man ju tyvärr inte ha ÄL för det tyvärr.
Fick utskrivet pergotime av en läkare (som för övrigt inte tror på att vi kan lyckas på detta sätt)Men vi vill prova ändå och nu har jag glömt hur det fungerar o det går ju inte ens att få tag på honom :/
Visst är det på 5 Mensdagen man börjar? Hur länge kör man? 10 dagar?
Igår kom lite brunt i trosan o pyttelite blod.
Lite mer brunt idag men knappt något blod heller. Jag är inte van vid detta då min mens kommer men blod direkt( har aldrig haft såhär innan)
Så till min fråga. Ska jag räkna igår kväll som första Mensdagen? Elr idag? Elr när blodet flödar?
Och jag vilk ta högsta dosen för att öka chansen men denna läkaren (som jag träffat 1gånf i 10min) säger att det gör ingen skillnad om man tar enkeldos som trippeldos o fick inget direkt svar på om jag kunde ta trippeldos. Han svara bara med att ' det gör ingen skillnad om vilken dos man tar' och nu vill jag göra det iaf. Vad tycker ni?
Innan när jag gjort det fick jag dessutom göra ultraljud för att se hur det såg ut om jag fick ÄL elr on det va många som släppte för då kan man ju få sexförbud. Denna läkaren vifta bort detta. Så har ingen som kollar mig heller.
Hoppas ni kan hjälpa mig snabbt.
Är väldigt tacksam för svar. :)