• Anonym (längtarefterbarn)

    Söker partner som vill ha barn och vill ej bo ihop

    Undrar om det finns någon där ute som vill ha barn, delad vårdnad men trivs att bo själv. Någon som vill bli vän för livet och länk till barnet men vill inte förändra än sin status som singel. 
    Jag är själv attraktiv, sportig kvinna, 35+ men inte 40 än, har ej tid att leta efter en man då jag jobbar mycket, har redan ett barn i tonåren men längtan efter 1-2 barn till finns... Har fast inkomst. (Kompisar tror att jag är galen för jag har inte problem att få någon egentligen, har många beundrare men vill inte gå ut med denna känsliga frågan) Ville bara prova och se om det finns någon här eller om någon kan ge råd var kan man söka en sån människa. Tiden går, jätte tacksam för svar /råd.

  • Svar på tråden Söker partner som vill ha barn och vill ej bo ihop
  • Rappakalja

    Föreslagsvis letar du efter en homosexuell man eller möjligen ett par som kan tänka sig att dela föräldraskapet.

  • Anonym (längtarefterbarn)

    Jag har inte tänkt i de termer.... Absolut inget mot homosexuella , har kompisar själv som är gifta killar.....men jag börjar just fundera på frågan har inte klart svaret. Helst vill jag ha "straight" ensamstående seriös kille med ordnat liv. Det är för att alla homosexuella jag vet värre än vi kvinnor:)))) Älskar dom som vänner men ärligt skulle inte ha något ihop med dom- inte ens delat vårdnad på en papegoja:)

  • MissHelene

    Det finns ett samkönat par som letar efter ngn att skaffa barn med, kommer inte ihåg vad tråden heter men kan ta ett foto och lägga upp här åt dig :)

  • Anonym (längtarefterbarn)

    Ärligt talat jag har ej någon konstig syn på gay människor. Sa ju att jag älskar dem som vänner men dem jag råkar känna / ha som vänner är som stora barn själva( kan ske lite omogna)... Jag kan tänka mig att det finns precis som vi andra människor olika personligheter ... det är bara första impulsen var att jag tänkte då visualiserade jag mina gay kompisar...plus att när jag skrev inlägget tänkte jag inte alls på detta- det slog inte liksom tanke i den riktning. Men vem vet i slutändan- blir det bra människor- det är huvudsaken. 
    Kan ske rätta till det här: Personlighetstyp som jag letar- Öppna, generösa, med stort hjärta, samtidigt jordnära, står bra på fötter, har ett bra liv, lugna ,ej långsinta, harmoniska människor. Söker någon som jag kommer bra överens med utan några krångel.:)
    Detta är beslut som jag har kommit fram till under sista året då jag har specifik situation i min egen familj och är beredd att gå min egen väg efter 10 års äktenskap utan barn i sistnämnda. 

  • Sandra8978

    Eftersom sexuell läggning till viss del är genetiskt betingad skulle jag avråda att skaffa barn med en homosexuell man om du ser eventuella barnbarn som något positivt.

  • Rappakalja
    Sandra8978 skrev 2016-01-01 23:13:49 följande:

    Eftersom sexuell läggning till viss del är genetiskt betingad skulle jag avråda att skaffa barn med en homosexuell man om du ser eventuella barnbarn som något positivt.


    Du får gärna länka till seriös forskning på detta. Jag har aldrig hört talas om det, men om så vore, vad fan spelar det för roll om det är genetiskt betingat? Är det något fel om ens barn råkar bli homosexuellt eller?
  • Pappor i väst

    Hej

    Vi är ju ett samkönat manligt gaypar som längtar efter att bli fäder. Vet ej var du bor men om du bor i Göteborg kan du kanske höra av dig om du eventuellt är intresserad av en fika på stan?! 

    Hälsningar

    Pappor i väst

  • Pappor i väst

    @Sandra8978. Mig veterligen får heterosexuella par också gay/bi barn, men det är kanske något du valde att ignorera när du skrev ditt inlägg?

  • Sandra8978
    Pappor i väst skrev 2016-01-02 02:38:37 följande:

    @Sandra8978. Mig veterligen får heterosexuella par också gay/bi barn, men det är kanske något du valde att ignorera när du skrev ditt inlägg?


    Eftersom vi är vuxna antog jag att lågstadiebiologin kunde lämnas därhän. Men du har rätt, det är inte bara homosexuella personer som får homosexuella barn.

    - tvillingstudier har visat att i 50% av homosexuella tvillingpar är båda tvillingarna homosexuella. En siffra som i samma studie annars borde ligga på runt ca 11%. Alltså ca 5 ggr större sannolikhet att vara homosexuell om man delar samma genmassa.
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1845227

    - och här är en studie på ca 1000 individer som visar kopplingar till kromosom 8 och Xq28.
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

    - med det sagt, självklart har vi alla samma värde. Tar man sig tiden att läsa mitt första inlägg innan man börjar tjaffsa så kan man läsa att jag skrev att om TS tycker barnbarn vore en rolig grejj kanske hon bör välja att skaffa barn med en straight-kille eftersom homosexualitet till viss del är ärftligt.
Svar på tråden Söker partner som vill ha barn och vill ej bo ihop