Inlägg från: Anonym (Tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej)

    Vad för dödliga sjukdomar kan man skaffa snabbt? Med snabb dödlig utgång?

    Vad finns det för dödliga sjukdomar som man snabbt dör av? Alltså som man kan fixa själv. Ej hudcancer.

  • Svar på tråden Vad för dödliga sjukdomar kan man skaffa snabbt? Med snabb dödlig utgång?
  • Anonym (Tjej)

    Nej jag vill inte ta livet av mig!

  • Anonym (Tjej)

    Blodförgiftning är ju inte ens dödligt

  • Anonym (Tjej)

    Haha nej jag ska inte mörda någon, göra ett terrordåd eller ta livet av mig.

  • Anonym (Tjej)

    Rabies är ju inte särskilt lätt att få dock.

  • Anonym (Tjej)

    Herregud så obehagligt det måste kännas att tro att jag ska utföra ett terrordåd eller att jag ska mörda någon! Berättar därför varför jag undrar: när jag var yngre var jag självmordsbenägen och tänkte mycket på detta. Nu går jag i terapi och tar itu med mitt förflutna, blev nyfiken på hur "rätt" jag hade när jag tänkte på olika sjukdomar när jag var yngre.

  • Anonym (Tjej)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-01-04 16:28:35 följande:

    Det är inte särskilt svårt heller, rabies är relativt vanligt i hela världen och det finns bara ett fåtal länder där det inte förkommer (Sverige är ett av dessa). Att åka till Indien, Vietnam eller Thailand och börja umgås med hemlösa hundar är ett sätt att få det, om man nu av någon anledning önskar det.


    Tack för seriöst svar!
  • Anonym (Tjej)
    tobbe01 skrev 2016-01-04 08:19:48 följande:

    Nähä? Obehandlad? Absolut dödlig. Man kan med flit kliva omkring på rostiga, skitiga plankor så finns chansen att man lyckas få blodförgiftning. Men inga garantier förstås.


    Det måste ju finnas något annat sätt att få blodförgiftning på.
  • Anonym (Tjej)
    Kjell2 skrev 2016-01-04 08:38:12 följande:

    De flesta dödliga sjukdomar du kan få är behandlingsbara. Men skippar du behandling lär du dö. Får du rabies går det dock inte att bota efter sjukdomen brutit ut. Innan är det dock lätt.


    Ja men vad finns det för dödliga sjukdomar då? Som är lätta att få?
  • Anonym (Tjej)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-01-04 12:58:26 följande:

    Vad innebär snabbt?

    Rabies som nämnts några gånger är visserligen (generellt) dödligt efter symtom men har en ganska lång inkubationstid (veckor till månader).

    Lunginflammation (exempelvis legionärssjuka som Rikard tar upp) kan vara relativt snabbt men kan också "gå över av sig själv" hos en frisk person. Generellt blir inte någorlunda friska personer ens sjuka i lunginflammationer och det är nog inte det lättaste att fixa själv heller för den delen.

    Kolera är "bra" annars, utan behandling är den ofta dödlig till följd av uttorkning. Lätt att få/ge sig själv också.

    Meningit och encefalit är snabba också.

    Blodförgiftning är också dödligt i många fall, särskilt utan behandling. Men jag tycker det är intressant att TS säger att det inte är dödligt, det är symtomatiskt för bilden att blodförgiftning var något som var farligt förr. Det är farligt nu och kommer bara bli farligare när vi ser mer resistenta bakterier.


    Men kolera är väl ändå inte lätt att få här i västvärlden?
Svar på tråden Vad för dödliga sjukdomar kan man skaffa snabbt? Med snabb dödlig utgång?