• gruior

    17 försök men går inte

    Hej jag och min man har försökt skaffa barn sedan sommar 2014 men ännu inte lyckats. Jag har alltid varit regelbunden men i april 2015 blev jag helt plötsligt oregelbunden. Jag får min mens varannan vecka sen dess och har blivit 1-3 dagar ist för 5. 
    Jag har inte ändrat något och väger samma som innan och äter och gör som jag alltid har gjort. Jag har enda sedan jag va 13 haft mens samma dag 1 gång i månaden och 5 dagar är idag 24 så i ca 10 år har den alltid varit samma. Någon som vet vad detta kan vara. Jag har bokat tid men jag får vänta 3 månader till på den då de inte tyckte detta va brådskande. Jag försökte få en tid till fertilitetsutredning med men de ville dom inte ge, hur gör jag då?

  • Svar på tråden 17 försök men går inte
  • Pimpinellan

    Mens varannan vecka är ju fullkomligt fel så nåt är ju galet i din kropp. Fertilitetsutredning får de flesta efter 1 år så det låter konstigt att de vägrar. Tycker du ska ringa igen eller också söka hjälp privat.

  • gruior

    okej jo jag har försökt hitta info om det men hittar inget och hon gav mig inget bra svar på det heller. Har aldrig varit med om det innan så är lite orolig ;( Förresten brukar det finnas någon min ålder för utredning? 
    Eller några andra krav? 

  • Tanja88

    Detta låter extremt märkligt & du SKA kolla upp detta ! Har ni försökt få barn i minst ett år, varit folkbokförda på samma adress (tror i minst 2 år) så har ni rätt till fertilitetsutresning ! Jag hade bokat tid på Gyn-mottagningen på ditt sjukhus ! Så gjorde jag :) önskar er all lycka till !

Svar på tråden 17 försök men går inte