• Anonym (Anonym)

    Pinsamt högljudda grannar

    Jag bor i en lägenhet där jag har grannar ovanpå som nästan varje kväll har så högljuddt sex(verkligen vrålar!!), självklart är sex helt naturligt och jag antar att man måste acceptera att det låter när man bor i lägenhet, MEN, mina barn hör såklart detta och min äldsta börjar nog förstå vad det är, vilket är så himla genant! (det låter som grannarna är i hela lägenheten så det spelar ingen roll vilket rum man befinner sig i så hörs det!) Någon som varit i samma situation? borde man säga något eller bara låta det vara? har bott här i 1,5 år nu och börjar tröttna..
  • Svar på tråden Pinsamt högljudda grannar
  • Anonym (Anonym)

    Jag hör ju tex när andra stänger dörrar men det är det ända som hörs ( förutom deras vrålande. så dom borde ju höra mig när jag stänger dörrar osv, alltså borde de ju förstå att deras skrikande också hörs till deras grannar. 

  • Anonym (A)

    Å, så hade jag det en gång i tiden. Sovrummen låg vägg i vägg och vi hörde grannarna allt som oftast.. något som antagligen betyder att de även hörde oss.
    Jag tror det är något du får acceptera. Och även första att i och med att du har barn så finns det en ganska god chans att även de hörs till grannarna ibland. Förväntar du dig att de ska dämpa deras sex så förväntar kanske dom sig att du ska hålla dina ungar tysta, och hur lätt är det?

  • Anonym (Anonym)

    å! tack för svaret, ja jag får nog acceptera det, mina barn härjar inte direkt, visst händer det, men jag förstår tänket. Det är något man får leva med i lägenhet.. :) 

  • Anonym (Nn)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-01-07 17:44:36 följande:

    å! tack för svaret, ja jag får nog acceptera det, mina barn härjar inte direkt, visst händer det, men jag förstår tänket. Det är något man får leva med i lägenhet.. :) 


    Nej herregud, acceptera inte. Säg till. Hur förklarar du det för barnen?? Självklart ska man få njuta av sex, de flesta gör det. Men det finns gränser. De kanske inte ens är medvetna om att det låter? Om du inte vill faca dom skriv en lapp.
  • Butterscotch

    Jag hade nog sagt till faktiskt, usch vad otrevligt att behöva ofrivilligt lyssna på andra som har sex. Det är inte nödvändigt att låta hur mycket som helst när man har sex, så det kan de säkert åtgärda.

  • Viktoria123

    Jag hade lagt en lapp i deras brevlåda och skrivit att jag hade uppskattat om de kunde dämpa sig lite på kvällarna.

    Skulle aldrig acceptera att mina barn hör deras skrik och undrar vad som händer. Barnen kan ju lika gärna tro att grannarna skadar varandra

  • Anonym (Malin)

    Lite ljud får man ju accpetera i flerfamiljshus. Däremot får man ju inte störa efter kl.22. Och om det är efter den tiden och de faktiskt vrålar/skriker, så är det ju inte okej.

    Gud, vad glad jag är att ha flyttat till villa! Hade också grannar som hade sex vägg i vägg. De var inte extremt högljudda, men huset var lyhört. Vidrigt. Så skönt att slippa!

  • Times

    Okej detta är intressant. Vi har sovrummet vägg i vägg med grannarnas sovrum och ja, jag hör när dom går upp på morgonen och öppnar deras grarderober. Har aldrig hört dem ha sex, dom är ett par i tidigt 40 och varit tillsammans länge.

    Jag är i ett förhållande sedan 1 år tillbaka och vi har väldigt mycket sex. Men hemma har jag bett min sambo att försöka att inte låta för mycket. Hon biter i kudden i stället och river sönder min rygg ... Men sängen! Den låter ju! Som fan ibland. Dom Har aldrig sagt något men det är helt uppenbart at det hörs. Ibland kan jag börja tänka på det under sexet, när hon är nära orgasm, och då blir man ju allt annat än kåt och då kan jag slakna till och med. Men ska det behöva vara så? Om man själv inte gör höga stön från sig men när det ändå är oundvikligt att det knakar?

    /Times

  • Anonym (A)
    Viktoria123 skrev 2016-01-07 18:50:01 följande:

    Jag hade lagt en lapp i deras brevlåda och skrivit att jag hade uppskattat om de kunde dämpa sig lite på kvällarna.

    Skulle aldrig acceptera att mina barn hör deras skrik och undrar vad som händer. Barnen kan ju lika gärna tro att grannarna skadar varandra


    Usch vad obehagligt att få en sån lapp. Lite får man tåla, och som sagt så finns det säkert andra i huset som låter på något annat sätt. Någon har barn, någon har stora bråk, någon renoverar hela tiden. Det är ju så att bo i lägenhet.
  • Viktoria123
    Anonym (A) skrev 2016-01-07 19:05:23 följande:

    Usch vad obehagligt att få en sån lapp. Lite får man tåla, och som sagt så finns det säkert andra i huset som låter på något annat sätt. Någon har barn, någon har stora bråk, någon renoverar hela tiden. Det är ju så att bo i lägenhet.


    Snarare usch vad obehagligt att höra en massa stön och ljud vareviga kväll. Typ som att bo i en porrfilm :p nej tack!
  • Anonym (Nähe)

    Varför skulle det vara obehagligt att få veta att hela huset hör när man har sex. Kanske något de inte tänkt på själva? Skriv en snäll lapp med glimten i ögat och säg att du har svårt att förklara för barnen att de inte slår varandra och att du skulle vara tacksam om de ville försöka att dämpa sig. Varför skulle någon ta illa upp av det?

  • Anonym (Nähe)

    Kom just på en liten anekdot som hände för ca 20 år sedan. En vän som flyttat till sin första egna lägenhet , en etta, bodde granne med ett trevligt gift par i 35 års åldern. De första 4 månaderna var allt lugnt och endast normala ljud hördes från grannarna. Men plötsligt så hördes de varje natt i flera timmar riktigt högljudda. Min kompis som gick upp 4 varje morgon då hon jobbade som brevbärare sov inte på flera nätter. Hon kunde inte byta rum då hon bodde i en etta och kunde inte ha öronproppar då hon inte hörde väckarklockan. Efter 10 nätter så orkade hon inte längre utan tog mod till sig och ringde på för att lite snällt förklara att de höll henne vaken natt efter natt. Det var den trevliga kvinnan som öppnade och min kompis förklarade hur lyhört det var och bad vänligt att de skulle vara tystare. Kvinnan stod bara tyst och stirrade på henne varpå min vän kände sig olustig och bad ännu en gång om ursäkt över att hon inkräktat på deras intregitet och gick in till sig. Varpå helvetet bröt ut i lägenheten brevid. Kvinnan hade nämligen precis kommit hem efter en tjänsteresa.

    Karln åkte ut så det brakade om det och efter åkte alla hans kläder och diverse andra prylar.

  • Times
    Anonym (Nähe) skrev 2016-01-07 22:52:33 följande:

    Kom just på en liten anekdot som hände för ca 20 år sedan. En vän som flyttat till sin första egna lägenhet , en etta, bodde granne med ett trevligt gift par i 35 års åldern. De första 4 månaderna var allt lugnt och endast normala ljud hördes från grannarna. Men plötsligt så hördes de varje natt i flera timmar riktigt högljudda. Min kompis som gick upp 4 varje morgon då hon jobbade som brevbärare sov inte på flera nätter. Hon kunde inte byta rum då hon bodde i en etta och kunde inte ha öronproppar då hon inte hörde väckarklockan. Efter 10 nätter så orkade hon inte längre utan tog mod till sig och ringde på för att lite snällt förklara att de höll henne vaken natt efter natt. Det var den trevliga kvinnan som öppnade och min kompis förklarade hur lyhört det var och bad vänligt att de skulle vara tystare. Kvinnan stod bara tyst och stirrade på henne varpå min vän kände sig olustig och bad ännu en gång om ursäkt över att hon inkräktat på deras intregitet och gick in till sig. Varpå helvetet bröt ut i lägenheten brevid. Kvinnan hade nämligen precis kommit hem efter en tjänsteresa.

    Karln åkte ut så det brakade om det och efter åkte alla hans kläder och diverse andra prylar.


    Ousch.
  • Birgitta02

    Ett ungt grannpar jag hade en gång hade en säng som stötte i väggen till mitt vardagsrum. De var nykära och varenda kväll under en längre tid så körde de hårt.
    En dag (när jag INTE hörde något och de därmed var ur sängen) så ringde jag faktiskt på. Jag sa att de får ha hur mycket sex de vill "men kan ni vara rara och flytta sängen från väggen?". Killen rodnade vackert, bad generat om ursäkt och de flyttade sängen :).

  • Anonym160358

    Detta är något du först kan prata med grannarna om, veta att det hörs.
    Sen anmäler du detta hos din hyresgäst. 
    Förargelseväckande beteende, trakasserier och kränkande. 

    Så nej, det är inte OK att ha högljutt sex som hörs. En gång "någon enstaka gång" absolut, som en fest ungefär men inte var dag och absolut inte så att du hör det varje gång.

    Jag hade ett par som bodde under mig som hade högljutt sex ca 7-20 gånger dagligen (absolut inget skämt), jag klagade enormt och en dag så hade de flyttat. 

    Höll på att bli galen, mina höll på dygnet runt så kunde ibland vakna klockan 04 men ändå. 

  • Anonym (Oskuld)

    Det är rena tortyren för en ofrivilligt oskuld att tvingas lyssna på skrixsex från lägenheten brevid.

    Kanske OT men i alla fall.

  • Anonym (Erik)

    Orkar inte med sån skit. Jag hade satt en lapp i porten. Pekat ut lägenheten i fråga och skrivit det på ett sätt som konstaterade att grannarna överlag var jävligt less på att lyssna på deras högljudda sexliv. Att vi skiter i vad de gör bakom stängda dörrar, så länge de respekterade grannarnas rätt att få lugn och ro efter 22. Om det inte blir bättring är nästa steg att ta det till värden. 

    Och sen hade jag hållit tummarna för att de skämdes och la av.

Svar på tråden Pinsamt högljudda grannar