• LMG

    Vi som har ca 50 dagar kvar till BF. Räkna ner tillsammans!

    47 dagar kvar till BF här :) väntar första barnet och ska få en liten flicka

  • LMG
    maliinnnn1990 skrev 2016-01-13 16:55:11 följande:

    har 46 dagar kvar väntar o börjar bli lite smått nervös inför förlossningen


    Då har vi bf samma dag :) har också 46 dagar kvar idag
  • LMG
    Tassen skrev 2016-01-14 09:19:16 följande:
    Har också samma bf då. För jag hade ju 46 dagar kvar igår
    Vad roligt :) är det första barnet?
  • LMG

    BF-lista

    Carabellis kusp BF 6/3

    Spegelbilden bf 7/3

    Sandra.91. BF 6/3

    Maliinnnn1990 Bf 28/2

    LMG Bf 28/2

  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-01-15 20:21:45 följande:
    Kul att vi är några stycken :) Jag har det sista BF-datumet hittills. Vad tror ni, kommer era komma tidigare eller senare? Jag har en känsla av att min kommer komma tidigare, men så fort man säger det till någon så säger de med nedsättande ton "det ska du nog inte hoppas på. I princip alla förstföderskor går över tiden". Jag vet att de oftast är så men det betyder inte att det alltid är så, sen är jag beredd på att det kan ske även om känslan är att hon kommer komma tidigare än BF. Tror för övrigt att en del av min slempropp gick i morse. Fick lite panik men efter att ha googlat lite märkte jag att det inte är helt ovanligt att den lossnar i bitar och att det ändå kan vara långt kvar till förlossning. Känns ju bra eftersom att det hade varit lite väl tidigt om hon kom nu, även om jag är rätt trött på att vara gravid.
    Jag har också en stark känsla av att min tjej kommer komma tidigare. Både min mamma och min moster fick sina första barn exakt 2 veckor för tidigt :) sen ligger min bebis sen många veckor tillbaka med huvudet neråt och det trycker på väldigt väldigt mycket så jag får känslan av att hon ligger långt ner och snart är redo
  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-01-16 12:33:50 följande:
    Min mamma har gjort kjejsarsnitt med mig och mina syskon så jag har inget att jämföra med. Men när jag var hos BM i måndags så sa jag att jag haft ett väldigt tryck neråt i ca en vecka nu, så hon kollade och sa att det kändes som att bebisen låg med huvudet neråt men att hon skulle kolla lite mer noggrant nästa gång då de inte brukar kolla det så tidigt. 

    För mig gör det liksom ont när jag går på grund av trycket. Känns inte alls speciellt kul om jag ska behöva gå med detta i 7-9 veckor till. Då blir jag ju galen. 6 veckor hade varit perfekt :D
    Börjar bli lite nervös nu faktiskt. För får jag också 2 veckor för tidigt betyder det att hon är här om ungefär 3 veckor :O galet
  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-01-17 08:55:07 följande:
    Hehe, lite samma för mig. När jag tänker att det är 7 veckor kvar till BF så känns det som att det är hur lång tid som helst kvar. Men så fort jag börjar tänka att hon kanske kommer tidigare, typ två veckor, så får jag lite panik. Det är ju så mycket som jag måste göra innan! Jag har inte hunnit tvätta alla kläder och sängkläder till henne. Vi har inte köpt blöjor eller babynest. Vi har inte packat BB-väskan. Vi måste hinna åka till Ikea och vi har bokat spa om några veckor som jag gärna vill hinna gå på. Vi har bjudit in typ 10 vänner på brunch som jag vill hinna ha, osv. Då känns det helt plötsligt tight med 5 veckor. 
    Har också en ganska lång lista jag ska hinna beta av innan jag känner mig klar med allt. Ångrar nästan lite nu i slutändan att jag skjutit upp allt så länge. Fast samtidigt är det mysigt att ha nått att göra nu den sista tiden medan man mest bara väntar :)

    Och förstår verkligen att du vill hinna gå på spa, guuud vad skönt! Skulle verkligen behövas nu
  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-01-29 19:32:14 följande:

    Någon som dricker hallonbladste? Jag har köpt och druckit min första kopp nu. Har dock råkat köpa med enbart 50% hallonblad i, så har gjort en ny beställning med 100% hallonblad som jag hoppas få hem i veckan :) 


    Jag köpte torkade Hallonblad idag på en hälsokost butik. Har nyss druckit min första kopp :) dricker det inte för att försöka få igång förlossningen utan för att jag hört att det ska hjälpa till mycket under och efter förlossningen. Vill helst att min bebis ska stanna inne i alla fall 2 veckor till
  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-01-30 08:23:55 följande:
    Jag dricker av samma anledning. Allt som kan underlätta är värt att prova :) Ska bli intressant att se om vi som druckit hallonbladste verkar ha haft en lätt(are) förlossning än de som inte druckit. 

    Har du köpt 100% hallonblad? Smakar det äckligt? Har hört att det ska smaka typ hö. Jag råkade ju köpa fel te med bara 50% hallonblad och det smakar som vanligt rooibos. Får hem det med 100% i veckan.
    Ja det är 100% Hallonblad. Jag tyckte inte det smakade så äckligt, inte direkt gott heller men fullt drickbart. Däremot så luktade det jätte mycket hö när jag gjorde det så jag trodde det skulle smaka hö men det gjorde det inte :)
  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-01-30 17:22:56 följande:
    Hade fått hem det nu när jag kollade brevlådan. Sitter med min första kopp nu och konstaterar att det smakar precis som gräs (hash) luktar. För mig som inte röker och aldrig har gjort så känns det något fel att sitta och dricka ett te som smakar precis som gräs. Men men, det är ju för en god sak.
    Haha ja det måste kännas lite lustigt. Tycker bara att det luktar hö och smakar lite beskt
  • LMG
    hannis12345 skrev 2016-01-31 08:54:34 följande:

    Wiiii 30 dagar kvar här!

    Hur långt har ni kvar??


    28 dagar. 90% av graviditeten har passerat, alltså bara 10% kvar. Helt sjukt
  • LMG
    hannis12345 skrev 2016-01-31 14:20:41 följande:

    Ja visst känns det overkligt?!

    Jag kan verkligen inte fatta att man ska få åka hem med en egen bebis sen <3 nästan så man inte tror på det..


    Ja jätte overkligt. Ibland glömmer jag till och med bort att jag är gravid trotts att jag går in i vecka 37 imorgon. Längtar så otroligt mycket nu tills jag får träffa henne :)
  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-02-07 08:47:24 följande:

    LGM: Känner du av någon skillnad nu när du börjat dricka hallonbladste? Jag har ju haft molvärk i några veckor. Dock har jag inte alltid haft sammandragningar i samband med molvärken. Dock sen jag ökade till två koppar per dag så har jag fått mycket mer förvärkar och ofta i samband med sammandragningar. Igår på dagen hade jag en hel del förverkar och inatt har det eskalerat och jag har haft jätteont under värkarna och haft sammandragningar under alla värkar. Tänker att det kanske är effekten av hallonte:t.


    Ja mer sammandragningar har jag fått, Dock inte smärtsamma. Men däremot så har slemproppen börjat släppa i torsdags :)
  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-02-07 13:44:09 följande:
    Härligt att det går framåt :) min slempropp har ju också släppt i två omgångar men nu var det några veckor sen sist.
    Hoppas det händer nått snart för oss båda. Hur många dagar har du kvar nu? :)
  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-02-07 17:31:17 följande:
    Verkligen! Är verkligen trött på att vara gravid nu. Jag har 29 dagar kvar. För dig är det väl ca 20 dagar kvar?
    Ja 21, så jag hoppas verkligen hon vill komma snart. Går ju in i vecka 38 imorgon
  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-02-08 07:07:37 följande:
    För min del får hon stanna ett tag till så länge jag bara får sluta jobba. Vill gärna hinna ligga på soffan och bli lite uttråkad innan hon kommer :) men om 1,5 vecka är det fritt fram att titta ut :)
    Jag har redan hunnit ligga på soffan i en vecka och varit uttråkad nu. Men den här veckan kan hon faktiskt få stanna kvar inne då min mamma är borta och blivande pappa fyller år på fredag
  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-02-08 12:50:16 följande:
    Bara för därför kommer hon säkert i veckan :)

    En fråga gällande hallonbladste. Har du märkt av något illamående när du dricker det? Ibland när jag dricker det så blir jag så jäkla illamående. Funderar på om det kanske kam vara när jag dricker det på relativt tom magen.. Har hänt ett par gånger nämligen, senast i morse. Klarade inte ens av att dricka upp koppen. Har googlat lite och det finns inte många som verkar upplevt det mer än någon som skrivit att hon blivit illamående.
    Ja det skulle verkligen inte förvåna mig.

    Nej har faktiskt inte märkt av något illamående när jag dricker det, men brukar aldrig dricka det på tom mage heller utan brukar dricka en kopp efter frukost och en kopp cirka en timme efter middagen
  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-02-10 10:36:08 följande:

    Ush, den här graviditeten blir bara värre och värre. Igår var vi hos några vänner på kvällen och jag började plötsligt må väldigt illa. Åkte hem och jag lyckades somna, sen vaknade jag ett par timmar senare och spydde. Någon timme senare spydde jag igen. Sen inget mer. Lyckades efter ytterligare ett par timmar somna om och nu när jag vaknade kände jag mig mer eller mindre som vanligt igen. 

    Tror inte på magsjuka eftersom att jag bara spydde två gånger. Inte heller matförgiftning eftersom vi satt och åt när mitt illamående kom och det tar några timmar för matförgiftning att kännas av. Blir lite orolig om det kan vara havandeskapsförgiftning eftersom att jag också lagt på mig väldigt mycket vätska. Har dock alltid haft bra blodtryck när jag varit hos BM, men det kan ju ha ändrats. 

    Någon av er andra som varit med om liknande?


    Ring din bm och rådfråga med henne? Havandeskapsförgiftning kan väl komma ganska plötsligt?

    Plötsligt illamående kan jag få ibland men aldrig så jag spytt
  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-02-10 16:47:04 följande:

    Ska avvakta tills imorgon med att ringa men mår jag illa imorgon igen så ringer jag. Känner mig så löjlig när jag ringer och tänker att de säkert tycker att man får stå ut med lite problem när man är gravid och att man ringer i onödan.

    Sedan ett par timmar får jag som hugg i högra delen av magen och som strålar bak i ryggen. Smärtan kommer med några minuters mellanrum och håller i sig i några sekunder. Magen blir inte hård så tänker att det inte är värkar. Undrar dock va det är. Gör så ont så jag liksom tappar andan. Har provat duscha och ta alvedon utan att det hjälper.


    En nerv i kläm kanske? Eller så kanske bebisen har lyckats sparka på nått känsligt ställer
  • LMG
    Spegelbilden skrev 2016-03-01 12:14:02 följande:

    Hur går det för er, blir det några bebisar? Nu har ju fler än hälften i den här tråden haft bf.

    Själv har jag sex dagar kvar. Har varit skonad från mardrömmar under hela graviditeten men har de senaste nätterna drömt hemska mardrömmar. Vill att hon ska komma ut nu så att jag kan få se att hon mår bra och är frisk!


    Bf+2 och absolut inte ett ända tecken på att hon vill ut nu.. Så tröttsamt
Svar på tråden Vi som har ca 50 dagar kvar till BF. Räkna ner tillsammans!