• Dumboo

    Utveckla ens barns till en trygg självständig individ?

    Hej alla föräldrar. Dela gärna med forskningsfakta och era egna tankar osv.

    Jag har lite tankar och funderingar kring ett barns utveckling. Jag har börjat fundera om något jag kan mer göra för att min son som är 7år idag. Jag tycker han är en rätt vettig påg. Men jag vill ju att min son ska växa upp och bli en självständig man, som är god och trygg i sig själv osv. Ni förstår nog vad jag är ute efter, att bli en god person osv. 

    Nu undrar jag vad tänker, är viktigt just för en person ska bli "vettig". 

    Jag själv är en tjej på 25år och har haft en halvdan uppväxt, haft 3 destruktiva förhållande, dock inget min son fått lida av. Men säkerligen påverkar de mig som mamma. Kämpar just nu med mig själv för vill läka sår som jag har, går hos psykolog osv. Tappat självkänsla och självförtroende osv. Känner mig lite vilse kring detta då jag själv inte mår så bra psykiskt. Så de jag tänker jag vill ju han ska utvecklas till en fin person osv. Vad finns de forskningsfakta exempel på vad som kan göra ens barn trygg i sig själv osv ? Vad tycker och anser ni ett barn behöver för bli "vettig".

    Min son är 7år och jag tycker han är vettig idag, han har full koll på vad man får och inte, är snäll och omtänksam osv. Men jag vill ju de ska fortsätta och några tips hur jag skapar/utvecklar en trygg person, med bra självkänsla och självförtroende. Jag själv är ju inte de.

  • Svar på tråden Utveckla ens barns till en trygg självständig individ?
Svar på tråden Utveckla ens barns till en trygg självständig individ?