• Gemmy

    BF Juli 2016 (ny!)

    Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

    Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

  • Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii

    Hej! Jag väntar mitt första barn och beräknad bf är 12/7. Är i vecka 15 (14+5) och bara längtar efter en bebismage ^^

    Har heller ingen lust med Facebook-grupp, så hänger gärna här och pratar! Bra initiativ :)

  • Rhia

    Hej och grattis till allihopa! Jag väntar också mitt första barn och BF är 3/7 SkrattandeBaby Imorgon kommer jag in i vecka 17.

    Jag hänger gärna här också! Förresten, någon i närheten av Gävle eller Sandviken?

  • Gemmy

    Åh vad kul och välkomna hit, men framför allt, grattis!

    Jag mår relativt bra, drömde inatt igen att jag gick på toa, och när jag skulle torka mig, så kom det blod. Har haft denna dröm minst 10 gånger nu, så börjar nästan bli van, men det är läskigt ändå!
    Jag hade illamående på kvällarna bara, men som verkar ha försvunnit lite nu
    Och är inte i närheten av lika trött som förut, så det är bra!
    Sen känns det som att magen har börjat växa lite också, men är så osäker om det faktiskt är en bebismage, eller om jag är bara svullen? Köpte mina första gravidetsbyxor från h&m iallafall igår :p

    Hur mår ni? 

  • M A F H H

    Jag hoppar också in! Lite jobbigt med de andra trådarna som snabbt förvandlas till att handla om fb-grupper. 

    Jag är i vecka 17 just nu och har BF 1 juli.
    Rutinultraljud den 2:e februari, längtar som tusan. 

    Jag mår rätt så bra, spyr då och då men inte varje dag. 
    Tycker att magen börjar synas nu lite men med kläder på ser det mer ut som en chipsmage så man vågar inte visa den riktigt ännu haha. 

  • Gemmy

    åh måste ju också berätta vad som hände igår!

    jag och mannen var hos svärfamiljen och åt middag, efter middagen så sitter vi alla och fikar och pratar, och helt plötsligt börjar mannen, svärmor och svärsyster att diskutera eventuella namn till bebisen. Det gick typ så här:

    Svärmor: Är det en flicka så ska hon heta X!
    Mannen: Det är ett fult namn, men jag tror att det är en pojke o då ska han heta Y
    Svärsystern: Men V är ju finast

    Och så fortsatte dom ett tag. Undrar om dom tror på fullaste allvar att någon av dem ska få välja namnet? haha

    för övrigt, så har jag inte alls tänkt på namn än, har ni?
    och jusste, vad tror ni att ni bär på för liten? pojke eller flicka?

  • Gemmy
    M A F H H skrev 2016-01-17 11:20:35 följande:

    Jag hoppar också in! Lite jobbigt med de andra trådarna som snabbt förvandlas till att handla om fb-grupper. 

    Jag är i vecka 17 just nu och har BF 1 juli.
    Rutinultraljud den 2:e februari, längtar som tusan. 

    Jag mår rätt så bra, spyr då och då men inte varje dag. 
    Tycker att magen börjar synas nu lite men med kläder på ser det mer ut som en chipsmage så man vågar inte visa den riktigt ännu haha. 


    åhh det är ju snart! har mitt rul 2 mars! så nästan en hel månad efter dig, men funderar faktiskt på att boka in ett privat.

    Vet precis vad du menar, hade på mig en tshirt igår, som satt åt lite, men sen skämdes jag och satte på mig något annat, för det känns lite som en tjockismage, även om jag i vanliga fall inte har en sån här stor mage
    känner du några sparkar än?
  • Rhia
    M A F H H skrev 2016-01-17 11:20:35 följande:

    Jag hoppar också in! Lite jobbigt med de andra trådarna som snabbt förvandlas till att handla om fb-grupper. 

    Jag är i vecka 17 just nu och har BF 1 juli.
    Rutinultraljud den 2:e februari, längtar som tusan. 

    Jag mår rätt så bra, spyr då och då men inte varje dag. 
    Tycker att magen börjar synas nu lite men med kläder på ser det mer ut som en chipsmage så man vågar inte visa den riktigt ännu haha. 


    Du och jag blev gravid nästan samma dag ;) BF är 3 juli och mitt första RUL blir den 1:a februari! FörvånadGlad Vi längtar också så mycket! Vi räknar dagarna...15 dagar kvar idag! Glad

    Jag har mått riktigt dåligt faktiskt sedan första dagen... Jag har spytt typ varje dag och har mått så illa hela tiden att jag inte ens kunde gå ut eller göra något annat än att sitta i soffan... Jag har också drabbats av hemorrojder, ont i huvudet och otroligt trötthet... Jag längtar efter ultraljudet för att det här ska faktiskt börja kännas som en graviditet och inte som en sjukdom Rynkar på näsan Fast nu i veckan har jag mått mycket bättre, så det går framåt! Glad

    Min mage syns ordentligt nu, fick mina första mammabyxor för en månad sedan...

    Förresten, om ni undrar varför jag ibland skriver konstigt eller fel så är det för att jag kommer ursprungligen från Spanien och har bott i Sverige i 4 år Foten i munnen
  • Gemmy
    Rhia skrev 2016-01-17 11:30:13 följande:
    Du och jag blev gravid nästan samma dag ;) BF är 3 juli och mitt första RUL blir den 1:a februari! FörvånadGlad Vi längtar också så mycket! Vi räknar dagarna...15 dagar kvar idag! Glad

    Jag har mått riktigt dåligt faktiskt sedan första dagen... Jag har spytt typ varje dag och har mått så illa hela tiden att jag inte ens kunde gå ut eller göra något annat än att sitta i soffan... Jag har också drabbats av hemorrojder, ont i huvudet och otroligt trötthet... Jag längtar efter ultraljudet för att det här ska faktiskt börja kännas som en graviditet och inte som en sjukdom Rynkar på näsan Fast nu i veckan har jag mått mycket bättre, så det går framåt! Glad

    Min mage syns ordentligt nu, fick mina första mammabyxor för en månad sedan...

    Förresten, om ni undrar varför jag ibland skriver konstigt eller fel så är det för att jag kommer ursprungligen från Spanien och har bott i Sverige i 4 år Foten i munnen
     la aldrig märke till att du skrev konstigt eller fel! du skriver jätte bra!

    är nyfiken på om ni hade tänkt att ta reda på könet också?

    Vad skönt att du mår bättre, hoppas det fortsätter så!
  • Rhia

    Jag började känna för en vecka sedan, fast jag är faktiskt inte säker om det var barnet. Men det kändes som bubblor som rör sig i magen och alla brukar beskriva känslan så... så att jag tror eller vill tro att det var barnet Glad

    Vi har funderat på olika namn redan sedan jag plussade hihihi Men det ska vara definitivt min man och jag som ska välja namnet!

    Alla gissar att jag bär en pojke eller tvillingar! De säger så för att jag har blivit så stor och har drabbats av så kraftigt illamående ( Det finns faktiskt några tvillingar i släkten... vem vet?!) Skrattande

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)