• onlygirl

    Unga som planerar bebis 2016 i Stockholm/Södertälje

    Hej!

    Finns det flera par i 20 - 30 års åldern som är bosatta i Stockholms trakterna eller typ Södertälje, som planerar bebis 2016?

    Vore sjukt roligt att få följa flera i närområdet som man dessutom kanske kan träffa sen för playdates, diskutera graviditeten osv.

    Själv ska jag ta ett graviditets test nu på tisdag/onsdag och då är mensen över en vecka sen :)

  • Svar på tråden Unga som planerar bebis 2016 i Stockholm/Södertälje
  • Entjej93

    Hej!

    Är 22 år från Huddinge, planerar första barnet med min sambo :) blir nionde försöket nu i februari..

    Hur har det gått för dig? Har du testat än?

  • onlygirl

    Hej! Då är du ett år äldre än mig och bor inte så långt ifrån :) jag testade mig i bim + 9 och det visade negativt, nu är jag på bim + 12 och mensen är fortfarande inte här.

    Tror inte jag är gravid eftersom det visade negativt så många dagar efter beräknad mens, så nu väntar jag bara på att den ska komma så att vi kan försöka igen.

    Hur ligger ni till o bebisverkstaden? :)

  • Entjej93
    onlygirl skrev 2016-01-22 01:46:10 följande:

    Hej! Då är du ett år äldre än mig och bor inte så långt ifrån :) jag testade mig i bim + 9 och det visade negativt, nu är jag på bim + 12 och mensen är fortfarande inte här.

    Tror inte jag är gravid eftersom det visade negativt så många dagar efter beräknad mens, så nu väntar jag bara på att den ska komma så att vi kan försöka igen.

    Hur ligger ni till o bebisverkstaden? :)


    Kul att vi bor nära och är i samma ålder! :)

    Fyy vad irriterande med sen mens.. Hade blivit galen! Man vill ju att den ska komma om man ändå inte är gravid så att man kan få göra ett nytt försök. Men man vet ju aldrig, vissa plussar ju sent.. Eller så hoppade du över en ägglossning. :/

    Jag har ägglossning när som helst, använder natural cycles och ägglossningstest och det verkar som att det blir imorgon!
  • onlygirl
    Entjej93 skrev 2016-01-22 11:32:33 följande:

    Kul att vi bor nära och är i samma ålder! :)

    Fyy vad irriterande med sen mens.. Hade blivit galen! Man vill ju att den ska komma om man ändå inte är gravid så att man kan få göra ett nytt försök. Men man vet ju aldrig, vissa plussar ju sent.. Eller så hoppade du över en ägglossning. :/

    Jag har ägglossning när som helst, använder natural cycles och ägglossningstest och det verkar som att det blir imorgon!


    Ja men precis, blir ju extra drygt liksom. Hoppas att de tar sig för er nu då! :) kör ni på något speciellt, eller försöker ni bara pricka äl med vanligt samlag? Eller använder ni något? Typ ta extra vitaminer och sånt där. Lät lite snurrigt ser jag nu haha
  • Entjej93
    onlygirl skrev 2016-01-22 21:42:19 följande:

    Ja men precis, blir ju extra drygt liksom. Hoppas att de tar sig för er nu då! :) kör ni på något speciellt, eller försöker ni bara pricka äl med vanligt samlag? Eller använder ni något? Typ ta extra vitaminer och sånt där. Lät lite snurrigt ser jag nu haha


    Haha nej då inte alls snurrigt ;) ja jag hoppas vi båda får vårat plus snart!

    Vi försöker bara ligga varje dag runt runt ägglossning.. Sen tar jag folsyra också! Själv då? :)
  • onlygirl

    Ursäkta sent svar - har varit lite of. Samma sak, mensen är två månader sen nu så blir ett nytt gravtest ikväll. Förra månaden kanske jag var utan äl eller något men denna månad är jag 3 dagar sen. Hur går det för er?

  • Entjej93
    onlygirl skrev 2016-02-12 16:59:34 följande:

    Ursäkta sent svar - har varit lite of. Samma sak, mensen är två månader sen nu så blir ett nytt gravtest ikväll. Förra månaden kanske jag var utan äl eller något men denna månad är jag 3 dagar sen. Hur går det för er?


    Usch.. Kan du inte gå till gyn, kanske finns någon hjälp att få för att göra mensen regelbunden?

    Jag har äntligen fått mitt plus :) är i vecka 5 + 0 nu. Efter nio försök!
  • Entjej93
    onlygirl skrev 2016-02-13 16:33:07 följande:

    Omg nej vad kul! Jag plussade också igår! 4+6 om appen stämmer!


    Ååh! Vad kul ???? Grattis!!
Svar på tråden Unga som planerar bebis 2016 i Stockholm/Södertälje