• tulip79

    Varma vantar till 2-åring

    Vilka vantar håller värmen bäst på en 2-åring som helst vill sitta stilla i pulkan eller bara gå omkring lite i snön? Dottern har tumvantar av fingervantsmodell inne i sina tjocka vantar från didriksons, men efter 30 min fryser hon ändå o vill in. Så vi behöver ännu varmare vantar! Förslag?

  • Svar på tråden Varma vantar till 2-åring
  • modsey

    Finns bara ett märke jag köper och det är Hesra. Fyra ja men så varma och bra.

    Barnen frös inte efter 5 timmars pulkaåkning förra helgen när det var minus 18 grader.

  • Rani

    I vilket material är de tunna tumvangarna? Om de är i bomullsmix så hade jag bytt ut dem till ull. Ull närmast kroppen är fantastiskt för värmen. Tänk underställ.

  • Eleonor01

    Min son har ALDRIG frusit eller haft tillstymmelse till att vara kall i polarn å pyrets vantar. Rekommenderas verkligen!! Sitter på plats gör de med :))

  • tulip79
    Lena skrev 2016-01-17 22:44:07 följande:

    Det blir inte för trångt i vanten då? Det kan bli kallare med fler lager.


    Nej jag tror inte att det är för trångt då hon har lite för stora vantar ytterst. Ska kolla upp hestra o pop-vantarna. Tack för era tips!
  • gruvan

    Jag rekommenderar också pops tummvantar och är det riktigt kallt ett par tunna vantar i ull närmast kroppen.

  • Pkb

    Till små barn är Hestra baby zip suverän, sonens händer var alltid varma efter en lång promenad. Tyvärr värmde inte Hestra baby zip long lika bra. Till större barn rekommenderar jag Kombi ruler mitten, den är till och med för varm för mina barn så dom vill inte använda dom.

  • tulip79
    Pkb skrev 2016-01-19 14:00:07 följande:

    Till små barn är Hestra baby zip suverän, sonens händer var alltid varma efter en lång promenad. Tyvärr värmde inte Hestra baby zip long lika bra. Till större barn rekommenderar jag Kombi ruler mitten, den är till och med för varm för mina barn så dom vill inte använda dom.


    Tack!
  • Humlan87

    Hakar på och efterlyser varma, smidiga, vattentäta fingervantar (alltså vantar med fingrar) för 2-3 åringar. Min lille blir oerhört frustrerad av tjocka tumvantar och slänger bort dem direkt eftersom han inte kan göra något med dem på, inte plocka upp något, inte greja med något, irriterande tycker han :- )

Svar på tråden Varma vantar till 2-åring