• Dumboo

    När sover din 7åring skoldagar?

    Hej som rubriken lyder,när går era 7åringar i säng (2008) ?
    Och somnar dem dierkt eller hur lång tid efter?

  • Svar på tråden När sover din 7åring skoldagar?
  • nnnnnnnn
    Snövits skrev 2016-01-19 20:53:50 följande:

    I säng 19,00, då en saga eller liknande, släcker 19,30. Sover senast 20,00.


    samma här!
    I säng 19.00, först läser vi högt för honom, sen läser han själv. 19.30-19.45 släckning. Somnar ca 20
  • Stårschan

    Min äldsta har aldrig lagt sig tidigare än vid 21, men den yngre lade sig vid 20 när hon gick i ettan. Somnade rätt snabbt då.

  • Alexi

    Min sjuåring lägger sig i sängen 20.30-21 och läser då egen bok en liten stund och somnar sen. Jag tror hon somnar rätt snabbt då. Väcks 06.30 på vardagarna.

  • pigglet

    Ligger vid 19, jag tror han somnar snabbt men han påstår att han ofta ligger vaken till 20. Vaknar själv vid 6-7-tiden.

  • milli79

    Vår 6,5åring är ofta uppe till 20 men somnar oftast 20.30-21 går upp 7.10. Försöker lägga honom lite tidigare men han och syrran ska leta gosedjur osv osv så det tar lite tid.

  • Flitigaflisan

    Mannen kommer ofta hem vid 18.30. Då ska barnen duscha eller bada. Tycker att 6-åringen har kort stubin och vet inte om det är trots eller trötthet. Vi försöker få 6-åringen (samt 3-åringen) i säng vid 19.30 för att kunna läsa och varva ner så att vi kan släcka senast kl 20, men tiden går så fort, plötsligt har klockan blivit 20.45 och barnen sover inte! När vi väl släcker lampan somnar 6-åringen fort. 3-åringen tar längre tid på sig. 6-åringen vaknar av sig själv varje morgon vid 6-tiden och väcker ofta resten av familjen, i morse var det redan vid 5.30 trots att det blev sent i går kväll pga middagsgäster. Förstår inte hur barnen orkar! 3-åringen snor till sig 3 minuters sömn i bilen ibland när vi är på väg någonstans men är annars otroligt pigg från det att han blivit väckt av sin syster tills dess att han varvat ner på kvällen.

  • YokohamaNr2

    Min 2009:a som blir 7 i maj, lägger sig vid 20.00, vi läser ett kapitel ur en bok och sen somnar han snabbt! brukar dock komma ner till oss nästan varje natt vid 3-tiden och vaknar i vår säng. Han skulle kunna vara uppe länge länge om han fick. Storebror som är 9, samma tider, han är mycket mer kvällstrött och somnar på stört

  • Duckan

    Hon är säng vid 20.30 och somnar allt mellan 21-22. Sover till 7.30. Hon har inte helt lätt att komma till ro och somna. Alltid varit så.

Svar på tråden När sover din 7åring skoldagar?