• Anonym (Lyckas inte)

    Min pojkvän är narcissist och jag lyckas inte lämna.

    Åh! Hur ska jag ens börja berätta?

    Jag har levt med en narcissist i 1,5 år nu.


    I början var det bara himmel och senare blev det ett helvete i stället.


    Han har bland annat misshandlat mig, hotat mig och min familj till livet, nästan våldtagit mig, tvingat mig att hjälpa honom med bedrägeri, försvunnit många gånger för att köpa droger, dessutom är han jätte kontrollerande.

    Jag får inte umgås med någon annan förutom honom. Ser han att jag skriver med andra killar så går han galen och tror att jag har knullat alla. Jag kan inte besöka min mosters barn utan att han ska tro att jag knullar med min kusin som är 13 år, ja listan bara fortsätter.


    Nu kommer alla här skrika åt mig och be mig att lämna honom.


    Jag har försökt att lämna, jag har försökt och försökt, men jag lyckas INTE !


    Jag har flera diagnoser inom psykiatrin, en av dem är borderline, jag har en väldigt stark känsla för att bli övergiven, och denna känsla har gjort att jag ALLTID har tagit tillbaka denna man, ja som jag älskar väldigt mycket.


    En normal människa hade lämnat, hade detta varit i början på förhållandet så hade jag dragit för längesen, men nu har jag blivit förälskad, av någon konstig anledning älskar jag denna man djupt, trots att han tex har strypt mig och slagit mig blodig.


    Han har lyckats bryta ner mig totalt, INGEN självkänsla har jag kvar, värdet som jag hade är borta, idag ser jag mig som hopplös och inte värdefull. Han har mig runt sitt lilla finger som han också brukar säga. Han vet att han kan göra vad som helst mot mig och att jag alltid kommer springandes tillbaka till honom.

    Ni kanske tror att han inte älskar mig? Men jag vet att han gör det, jag kan känna det. Han brukar jämt säga att han älskar mig och att jag är hans allt.

    Trots att han kan vara jätte elak ibland så finns det stunder då han också är jätte snäll, han brukar köpa presenter, är vi i en affär och jag pekar på vad jag vill ha så snor han det åt mig, och det jag älskar mest är när jag somnar i soffan så kommer han och bär mig till sängen och ger mig en puss på kinden, jag hör hur han säger till mig att han älskar mig och att han ber om förlåtelse för alla gånger han har gjort mig illa.

    Men igår blev det kaos igen, allting dåligt som händer är mitt fel, han får parkeringsböter och det är mitt fel, han tappar sina pengar och det är mitt fel, han blir stoppad av polisen och det är mitt fel, han har slutat ta hand om sin sjuka pappa, och ja, det är mitt fel. Allting är mitt fel, bara mitt, jag är så trött på att bli anklagad för alla bråk och tjafs trots att jag är 100% oskyldig.


     


    Det slutade igår med att han drog mig i håret ut ur bilen eftersom jag vägrade gå ut, jag stannade kvar där på plats och var jätte ledsen, han kommer 15 minuter senare och ber om förlåtelse, samt att han ger mig en puss, och trots detta älskar jag honom ändå.


    Det har varit stunder då jag har lyckats bryta med honom, men då lämnar han mig inte ifred, han ringer och sms:ar konstant, svarar jag inte honom så kan han dyka upp där jag arbetar och vara jätte ledsen, han bönar och ber mig att inte lämna honom, och vad händer då? Jo, jag trillar dit igen och ger honom en andra chans. Det har alltid varit så, han har hört av sig och jag trillar dit, IGEN.


    Jag har alltid varit en ensamvarg, jag har inga vänner, och har aldrig haft, den ensamma känslan som jag får när jag gör slut med honom har också gjort att jag till slut tagit tillbaka honom. Jag känner mig alldeles för ensam, och den känslan gör så att jag får panikångest, men så fort jag tar tillbaka honom så släpper panikångesten. Jag har ingen annan förutom honom, det är dödstråkigt utan honom.


    När jag väl har lyckats bryta med honom så får jag hjälp, jag får massor av stöd av olika människor som tex min psykolog, men dessa människor verkar ha tröttnat på mig eftersom jag gång på gång hela tiden tar tillbaka honom, nu ska jag inte överdriva men jag har nog gjort slut och tagit tillbaka honom 100 gånger.

    Jag älskar honom, det gör jag verkligen, och jag vet att han också älskar mig för jag kan känna det, det blir bara svikande och elände om jag stannar kvar, det vet jag, men som sagt, jag lyckas inte bryta med honom eftersom det finns så starka känslor inblandade, han är verkligen mitt allt och utan honom känner jag mig tom. Jag lever ett liv som jag längre inte känner till, jag vet bara att jag är fast i detta destruktiva förhållande, jag kommer nog aldrig nånsin ta mig ut.

  • Svar på tråden Min pojkvän är narcissist och jag lyckas inte lämna.
  • Anonym (Lyckas)

    Ja, så kan det vara.

    Det du ska tänka på är att man alltid har ett val, och du VÄLJER att stanna med denna narcissist. Du väljer att bli misshandlad, hotad och nästan våldtagen. Du väljer att bli nedbruten och ensam, kontrollerad och dominerad.

    Många andra skulle välja att INTE ha det så i sitt förhållande.
    Du väljer att ha det så.

  • Anonym (Lyckas inte)
    Anonym (Lyckas) skrev 2016-01-21 15:45:04 följande:

    Ja, så kan det vara.

    Det du ska tänka på är att man alltid har ett val, och du VÄLJER att stanna med denna narcissist. Du väljer att bli misshandlad, hotad och nästan våldtagen. Du väljer att bli nedbruten och ensam, kontrollerad och dominerad.

    Många andra skulle välja att INTE ha det så i sitt förhållande.
    Du väljer att ha det så.


    Japp, jag vet! Man har alltid ett val i livet och mina val har varit att ta tillbaka honom bara så jag slipper leva ensam och inte känna den obehagliga övergivna känslan.
  • Anonym (Madde)

    Men ni älskar ju varandra så. Det är ju fantastiskt. Han till och med stjäl för din skull.
    Alla förhållanden har väl sina bra och dåliga sidor. Fokusera på de bra då.
    Gör inte slut mer, din kille blir ju sårad då. Ni är menade för varandra.

    Men skaffa inga barn med honom.

  • Anonym (Byt miljö)

    Åk på volontärarbete under ett år eller två där han inte kan nå dig.

  • Anonym (C)
    Anonym (Madde) skrev 2016-01-21 15:49:03 följande:

    Men ni älskar ju varandra så. Det är ju fantastiskt. Han till och med stjäl för din skull.
    Alla förhållanden har väl sina bra och dåliga sidor. Fokusera på de bra då.
    Gör inte slut mer, din kille blir ju sårad då. Ni är menade för varandra.

    Men skaffa inga barn med honom.


    Ja, det är klart att ts är menad för att hennes pojkvän ska ha någon att slå på. Det är verkligen därför hon har satts på denna jord, med bara den uppgiften.

    Allvarligt talat så är alla människor ämnade för att bli älskade på ett respektfullt sätt. TS är menad att leva ett lyckligt liv utan att bli blåslagen av en partner.

    TS, sök upp en stödgrupp på nätet så att du har någon att bolla med. De som inte har erfarenhet av en narcissistisk eller psykopatisk partner förstår inte vad det innebär.
  • Anonym (Madde)
    Anonym (C) skrev 2016-01-21 16:36:07 följande:
    Ja, det är klart att ts är menad för att hennes pojkvän ska ha någon att slå på. Det är verkligen därför hon har satts på denna jord, med bara den uppgiften.

    Allvarligt talat så är alla människor ämnade för att bli älskade på ett respektfullt sätt. TS är menad att leva ett lyckligt liv utan att bli blåslagen av en partner.

    TS, sök upp en stödgrupp på nätet så att du har någon att bolla med. De som inte har erfarenhet av en narcissistisk eller psykopatisk partner förstår inte vad det innebär.
    Ja men vad ska man säga. Mitt svar till TS var lika ironiskt som ditt svar till mig var. Jag läser TS inlägg och jag får ingen känsla av att hon vill lämna överhuvudtaget. Så det blir lite av en skymf mot dom som verkligen sitter fast i sina förhållanden på riktigt.

    Jag förstår att psykologen tröttnade.
  • Anonym (Lämna)
    "Ni kanske tror att han inte älskar mig? Men jag vet att han gör det, jag kan känna det. Han brukar jämt säga att han älskar mig och att jag är hans allt."

    En narcissist kan inte älska någon. De utövar bara makt för sin egen vinnings skull.

    Du nämner att du har många runt dig som som har gett dig stöd men de har gett upp. Kanske du måste fina annat stöd?

    Har du verkligen ingen familj eller släkt som du kan vända dig till? Kvinnojour? Granne? Kyrkan? Anhörigstöd för de personer som har psykisk ohälsa?

    Tyvärr så är det bara du själv som kan ta dig ur detta och har du inte viljan till det så blir det svårt.

    Min farhåga när jag läser vad du skriver är att detta kommer att sluta illa...

  • Anonym (Jaså)

    Förstår inte trådstarten. TS är med en narcissistisk man o tänker inte lämna, that's it. Ingen frågeställning, ingenting. Så fortsätt som hittills då!

  • Anonym (Levmeddittval)

    Vad är frågan? Du har ju redan svarat att du hellre blir manipulerad, hotad, isolerad, fysiskt och psykisk misshandlad och känner dig totalt misslyckad än att lämna och känna dig ensam och uttråkad. Du föredrar att leva ett liv med dramatiska upp -och nedgångar och kommer aldrig att lämna honom för gott.

    Det är du som får leva med ditt beslut. Skaffa för guds skull inte barn med honom bara för då är du precis lika skyldig som honom.

  • seriösanvändare

    TS låter som en drogberoende som i varannan mening skriver att hon älskar drogen och aldrig vill sluta, och i varannan mening antyder att hon vill bli fri.

    Håller med om att det inte finns någon riktig frågeställning i trådstarten. Inget ärligt rop på hjälp, eftersom TS uppenbarligen inte är beredd att hjälpa till själv.

    Dock tror jag att detta hänger samman med TS egna diagnoser och problem. Hon har tydligen fått mycket hjälp men inte tagit emot den. Det kan låta hemskt att omgivningen ger upp, men det finns en gräns för alla. Ingen förtjänar att bli misshandlad, inte heller TS. Men som sagt, ingen kan rädda henne så länge hon inte försöker rädda sig själv.


    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
Svar på tråden Min pojkvän är narcissist och jag lyckas inte lämna.