• Anonym (Deprimerad)

    Medicinsk abort v 12+4 inget händer

    Jag påbörjade aborten i onsdags med tablett hos barnmorskan.

    Igår fredag la jag in mig 08.20 och fick då 4 tabletter vaginalt, ingenting hände så 3 timmar senare fick jag sväljs 2 till efter nån timme kom lite värk och endel blodklumpar i omgångar. Fick fortsätta att ta 2 nya tabletter var 3:e timme till kl 00.00 inatt men inget hände. Idag säger dom att min kropp måste gå vila upp sig tills imorgon och då ska vi göra ett nytt försök.

    Är det någon annan som varit med om liknande?

    Hur slutade det

  • Svar på tråden Medicinsk abort v 12+4 inget händer
  • Anonym (Sent)

    Låter väldigt sent att göra en medicins abort, tycker du ska sövas och skrapas istället,

  • Anonym (Sunniva)

    Antar att du menar tvåstegsabort? Jag har inte gjort någon sådan men om du googlar på det istället så får du upp information och gamla trådar från andra som gjort det.

  • Anonym (A)

    Jag gjorde medicinsk abort i vecka 12+5, allt var klart på några timmar, men de sa till mig att blir det inte klart under dagen så ville de helst avsluta den kirurgiskt. Och nej, jag gjorde precis som TS medicinsk abort, inte två stegs abort.

  • Anonym (Deprimerad)
    Anonym (Sent) skrev 2016-01-23 11:41:56 följande:

    Låter väldigt sent att göra en medicins abort, tycker du ska sövas och skrapas istället,


    Jag ville skrapa men fanns inte tid förens om 2 veckor och då hade det varit försent
  • Anonym (T)

    Det går att göra medicinsk fram till v.13, mellan v.9-13 finns även alternativet att göra kirurgisk men det är en bedömningsfråga, för vissa är det bättre att göra medicinsk och i ts fall verkar det ha varit pga. Brist på tider

    (Helt sjukt att inte mer resurser läggs på att korta tiderna/köerna inom vården för abort!)

    Jag har gjort abort hemma i v.6+4 och det gick jättebra

    Har en kompis som gjort i v.11 på sjukhus, det tog tid, 1,5 dygn tror jag det var, innan det var klart och hon fick åka hem, det gick bra

  • Anonym (A)
    Anonym (Deprimerad) skrev 2016-01-23 12:40:21 följande:
    Jag ville skrapa men fanns inte tid förens om 2 veckor och då hade det varit försent
    Samma sak för mig.  
    Men har det inte blivit tal om skrapning nu när det tar sådan tid med tabletterna?
  • Anonym (Deprimerad)
    Anonym (T) skrev 2016-01-23 13:24:39 följande:

    Det går att göra medicinsk fram till v.13, mellan v.9-13 finns även alternativet att göra kirurgisk men det är en bedömningsfråga, för vissa är det bättre att göra medicinsk och i ts fall verkar det ha varit pga. Brist på tider

    (Helt sjukt att inte mer resurser läggs på att korta tiderna/köerna inom vården för abort!)

    Jag har gjort abort hemma i v.6+4 och det gick jättebra

    Har en kompis som gjort i v.11 på sjukhus, det tog tid, 1,5 dygn tror jag det var, innan det var klart och hon fick åka hem, det gick bra


    Jag tycker med det är dåligt att dom inte har tid att klämma in ett sånt litet ingrepp. Nu har jag legat har den 8.20 igår och har inte hänt något mer än några blodklumpar igår.

    Nu blir det nytt försök imorgon med alla tabletter ????
  • Anonym (Deprimerad)
    Anonym (A) skrev 2016-01-23 13:44:45 följande:

    Samma sak för mig.  

    Men har det inte blivit tal om skrapning nu när det tar sådan tid med tabletterna?


    Nej dom har inte nämnt det :/ imorgon bitti blir det nytt försök med tabletter så får hoppas det är över sen :( va ju jobbigt nog att ta beslutet nu ska man ligga här i 3 dygn o plågas för det händer inget :(
  • Anonym (A)

    Jag lider med dig! Vet att det är ett helvete i sig att ta beslutet, och när man väl gjort det så vill man ju bara att allt ska vara över... Jag hoppas att allt går bra i morgon! ?

  • Anonym (A)

    Jäkla mobil, var meningen det skulle bli ett ? och inte ett frågetecken

  • Anonym (Deprimerad)
    Anonym (A) skrev 2016-01-23 21:13:18 följande:

    Jag lider med dig! Vet att det är ett helvete i sig att ta beslutet, och när man väl gjort det så vill man ju bara att allt ska vara över... Jag hoppas att allt går bra i morgon! ?


    Ja jag hoppas verkligen detta lidande tar slut imorgon :( idag har jag bara legat här med dödsångerst typ utan att dom gjort nåt för kroppen tydligen behövde vila efter igår.

    Sen blir man ju alltid lite extra orolig när läkarna och sköterskorna verkar lite oroliga och knappt låter mig gå ut och röka idag :/

    Men får hoppas det går snabbt imorgon <3
  • Anonym (T)
    Anonym (Deprimerad) skrev 2016-01-23 23:57:33 följande:

    Ja jag hoppas verkligen detta lidande tar slut imorgon :( idag har jag bara legat här med dödsångerst typ utan att dom gjort nåt för kroppen tydligen behövde vila efter igår.

    Sen blir man ju alltid lite extra orolig när läkarna och sköterskorna verkar lite oroliga och knappt låter mig gå ut och röka idag :/

    Men får hoppas det går snabbt imorgon <3


    Rökning ökar risken för större blödning

    Så du borde låta bli helt eller minimera så mycket du kan! Ifall det blir skrapning eller akut operation (ovanligt men kan ske som komplikation) så vill du inte riskera ditt liv ytterligare bara för ett par cigg.. otroligt att dom inte informerat dig om det!?
  • Påven Johanna
    Anonym (Deprimerad) skrev 2016-01-23 17:03:09 följande:
    Jag tycker med det är dåligt att dom inte har tid att klämma in ett sånt litet ingrepp. Nu har jag legat har den 8.20 igår och har inte hänt något mer än några blodklumpar igår.

    Nu blir det nytt försök imorgon med alla tabletter ????
    Ja, vad dåligt av andra att vara sjuka och behöva opereras när du behöver göra en abort. Fräckt. 
  • Anonym (T)
    Anonym (undrar) skrev 2016-01-24 09:16:00 följande:

    Kanske den vill vara kvar


    Fostret har ingen utvecklad hjärna så den har ingen vilja.

    Mest troligt så är det TS livmoder som inte riktigt svarar på medicinen eller ev. Moderkakan som satt sig ivägen.
Svar på tråden Medicinsk abort v 12+4 inget händer