• engsan

    någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

    Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

  • Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • Mollan79

    Jag :)
    Jag väntar på mensen som ska komma inom ett par dagar..Ska göra kort protokoll med menopur, vårat 6:e försök men har bara fått återföring 3 ggr. 2:a försöket för ett år sedan blev jag gravid men fick missfall i v 7.
    Dom försök som kommit så lång som till äggplock har vi fått mellan 10-6 ägg med ungefär hälfen befruktade men bara ett embryo åter. Nu ska vi sätta in 2 om det blir såpass många.
    Jag är 37 i år..

  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-01-25 09:36:30 följande:

    Jag :)
    Jag väntar på mensen som ska komma inom ett par dagar..Ska göra kort protokoll med menopur, vårat 6:e försök men har bara fått återföring 3 ggr. 2:a försöket för ett år sedan blev jag gravid men fick missfall i v 7.
    Dom försök som kommit så lång som till äggplock har vi fått mellan 10-6 ägg med ungefär hälfen befruktade men bara ett embryo åter. Nu ska vi sätta in 2 om det blir såpass många.
    Jag är 37 i år..


    Hej så skönt att ha någon att följas åt med!
    Jag har ett barn sedan tidigare som just fyllt 10 år. Hon kom naturligt men det tog flera år av kämpande och hade en annan partner då! Jag och min nuvarande sambo har försökt i över 4 år varav sista 2-3 åren med hjälp av pergotime stimulering, har blivit gravid 2ggr men fått försenade missfall båda ggr, ett i vecka 7 och ett i vecka 10. Det senaste var 1,5 år sedan och efter det har det inte blivit fler ggr! Nu provar vi ivf och hoppas på att det ska ge bättre lycka! Jag är 34 år! Jag väntar också på mensen förhoppningsvis nu i veckan och sen kör vi igång med menopur vi åxå!
  • Mollan79

    Va kul att vi ligger så lika och kan följas åt :)
    Då ska jag hålla tummarna för oss att 2016 blir vårat år!

  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-01-25 22:38:30 följande:

    Va kul att vi ligger så lika och kan följas åt :)
    Då ska jag hålla tummarna för oss att 2016 blir vårat år!


    Absolut! Min mens startade sent igår kväll så idag blir det att ringa kliniken! Spännande! Spänd att få se hur jag reagerar på menopuren, har pcos så är rädd att jag blir överstimulerad! Har ni hittat någon orsak till er barnlöshet? Det enda vi vet är att jag har hypotyreos och pcos som spökar för mig och sambon hade något få spermier men annars var dom pigga och fina! annars hittades inte någon orsak!
  • Ccilla

    Hej!

    Jag är inne på min tredje sprutdag med gonal f. På fredag är först ultraljudet. Detta är första försöket så det är väldigt nervöst! Jag är 42 år fick ett missfall i höstas och ett utomkveds året innan. Hoppas hoppas att set blir bra denna gången! Klockan tickar..

  • Tea10

    Jag väntar mensen som ska igång när som helst. är 44 och det är just det anledning nu testar ivf.  andra försök för mig, testade Gonal F men med ganska dålig respons. bara ett ägg nu i frysen,  ska börja med menopur denna gång. Hålla tummarna för oss all!

    ... är inte svenska "på riktigt", därför skriver jag ganska konstig/dålig svenska, men hoppas ni tåla mig änså..

  • Mollan79

    Kul att vi blir fler i tråden som kan följas åt :)
    Vår barnlöshet beror på att jag är steriliserad. Det var ett dåligt beslut av mig som deprimerad 26-åring, jag levde i ett destruktivt äktenskap med min ungdomskärlek. Jag har barn med denne man men inte med min nuvarande sambo. Jag skulle ge vad som helst för att göra detta ogjort! Annars är det inget fel på mig och sambon har jättebra spermier så jag hoppas det funkar till slut.
    Jag har haft mensvärk i 2 dagar nu så den kommer väl när som helst ..

  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-01-27 00:54:35 följande:

    Kul att vi blir fler i tråden som kan följas åt :)
    Vår barnlöshet beror på att jag är steriliserad. Det var ett dåligt beslut av mig som deprimerad 26-åring, jag levde i ett destruktivt äktenskap med min ungdomskärlek. Jag har barn med denne man men inte med min nuvarande sambo. Jag skulle ge vad som helst för att göra detta ogjort! Annars är det inget fel på mig och sambon har jättebra spermier så jag hoppas det funkar till slut.
    Jag har haft mensvärk i 2 dagar nu så den kommer väl när som helst ..


    Oj! Håller verkligen tummar och tår att ni lyckas nu!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-01-26 22:19:04 följande:

    Hej!

    Jag är inne på min tredje sprutdag med gonal f. På fredag är först ultraljudet. Detta är första försöket så det är väldigt nervöst! Jag är 42 år fick ett missfall i höstas och ett utomkveds året innan. Hoppas hoppas att set blir bra denna gången! Klockan tickar..


    Välkommen hit!
    Första ivf försöket för mig också, väldigt spännande! Håller tummarna!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?