• Ebima

    Ångrar livsval

    Jag har gjort livsval som nu håller på att äta upp mig inifrån...

    Träffade en man från annat land. Jag var där massa gånger. Såg redan då hans sidor som innebar utbrott i stort sätt varje vecka med anklagelser mot mig, det jag sa, gjorde och hur jag var. Mellan utbrotten var det bra. Jag åkte tillbaka och hälsade på. Vi gifte oss. Han fick uppehållstillstånd i Sverige. Jag blev gravid. Vi fick barn. Och under hela denna tiden har utbrotten pågått...han har även spottat på mig medan jag ammat vårt barn, hotat med att slå mig, kastat kläder på mig...han har även flera gånger velat åka hem men när vi ska fixa biljett ångrar han sig, han har även flera gånger stuckit hemifrån och sagt att nu ska han dra.

    Jag mår så dåligt över detta...och jag vet inte vad jag ska göra...jag skäms över mina val vilket gör att jag inte vågar prata om det med mina närmaste, jag litar inte på mig själv, jag frågar mig själv varje dag hur jag kunnat stanna och gå så långt med denna mannen...jag gråter, jag har ont i magen, jag säger till honom flera gånger i veckan att vi inte kan fortsätta så här...men vi har barn nu och nu vill han inte längre hem...

    Vårt barn är det bästa som hänt mig men jag mår så dåligt när jag tänker på vilka föräldrar hen kommit till och hur hans liv kommer bli...

    Detta håller på att äta upp mig inifrån...

  • Svar på tråden Ångrar livsval
  • Ebima

    Ska nämna att han flera gånger bett om ursäkt och sagt att han ska ändra sitt beteende. Han säger att han älskar mig, han städar, diskar, leker med vårt barn...men i stort sätt varje vecka får han utbrott pga småsaker jag gör..

  • LillaJag06

    Stå på dig och framförallt, skydda ditt barn.
    Om han inte kan ändra dig och inget annat hjälper borde du kanske fundera på en separation ev. Skilsmässa.

    Gjort är gjort och du gjorde ett stort misstag men du har tid att göra situationen bättre nu.

  • Anonym (Misshandel o hot ju!)

    Nästa gång han säger att han inte vill hem, så säger du bara "Åk då! Hejdå". Visa att du inte är rädd. Eller är du beroende av honom ekonomiskt eller så?

  • Ebima

    Tack för era svar. nej jag är inte beroende av honom ekonomiskt...han är beroende av mig eftersom han ännu inte fått jobb här i Sverige. Han har flera gånger velat att jag ska köpa biljett hem åt honom men han ändrar alltid sina beslut...

  • Anonym (Misshandel o hot ju!)

    Men du har ju alla trumf på hand, han är beroende av dig ekonomiskt o han kan endast göra det du TILLÅTER honom att göra. Försök se det!

    Du kan även vända dig till en kvinnojour eller en kurator. Fråga dig själv varför du tillåter nån att behandla dig så här. Tänker du att du inte kan få nån annan kille?

    Stackars barn o behöva växa upp med att pappa spottar på mamma.

  • lskdf

    Om han kommer från en annan kultur där det är mannen som ska försörja familjen så har han ju i ett litet, eller säkert stort för honom, dilemma. Han skäms säkert för sin situation och det går ut över dig. Och andra sidan om han försörjt familjen så kanske han skulle anse att han ägde dig och det gör ju inte saken bättre med tanke på hans frustration nu...

  • Pkb

    Många är vi som valt fel partner, valt fel pappa till våra barn, det är jobbigt att inse och man ångrar sig och så. Vi kan inte göra det ogjort men vi kan göra allt i vår makt för att framtiden ska bli så bra som möjligt.

  • Ebima

    Jag har satt ner foten, sagt att detta inte går längre, att vi måste separera, för bådas skull och för vårt barn. Men längre än så kommer vi inte... han ber mig på sina bara knän att ge honom en chans (till) att bättra sig, han lovar hundra gånger om att det inte ska hända något igen, att han ska lugna sig, att allt kommer bli bra...och jag går på det och hoppas och vill bara att det ska vara sant det han säger...

  • Anonym (Vet)

    Tyvärr han kommer nog inte ändras av sig själv.Han behöver hjälp med sitt beteende.Han saknar respekt till dig.Och tyvärr kan han bli värre!Hans utbrott har inte med dig att göra,det är han som har fel däruppe.Du förtjänar såklart bättre,men det vet du redan.Ring kvinnojuoren och prata med nån bra person du känner.

Svar på tråden Ångrar livsval