• Anonym (Besviken)

    Abort eller Inte AKUT

    Hej jag var tillsammans med en kille i 4 år och vi hade det rätt så bra ända fram till att han en dag kom och berättade för mig att han ska gifta sig med en annan kvinna utan förvarning, Fyra dagar senare var hans bröllop var helt förstörd.

    efter ett tag misstänkte jag en graviditet och gjorde ett grav test som var positivt jag sa det till honom han bad mig först göra abort men sen så tyckte han att de e ok och behålla och att han fortfarande vill ha mig och han älskar mig.

    Men det viktiga nu är att jag inte vet vad som är rätt för mig och barnet abort eller behålla?

    Det är jobbigt med abort för mig och vill inte egentligen men med tanke på situationen så vill jag men kan inte besluta något hur skulle ni gjort i min situation ?

  • Svar på tråden Abort eller Inte AKUT
  • Anonym (Vilket pucko han är)

    Jag hade flyttat all världens väg om jag behållit barnet och aldrig mer pratat med idioten.

    Fy för gemensam vårdnad med en sådan

  • Anonym (Besviken)

    Har ingen möjlighet att flytta någon annan stans och jag vet inte vad jag måste göra abort eller behålla


    Anonym (Vilket pucko han är) skrev 2016-01-28 09:50:31 följande:

    Jag hade flyttat all världens väg om jag behållit barnet och aldrig mer pratat med idioten.

    Fy för gemensam vårdnad med en sådan


  • Anonym (UtanTvekan)

    ABORT!

    För din egen skull! Klipp alla band för evigt!

  • Anonym (T)

    Abort hade jag gjort i den situationen.

    Hade inte klarat av att se och veta om att han är gift med nån annan, hade inte velat ha en styvmamma till barnet innan hen ens är född, hade inte velat dela vårdnad eller riskera förlora vårdnaden till honom och i 18år behöva anpassa mig till honom och hans fru, det bäddar för bråk och skit från början..

    En abort behöver inte vara hemsk, mer än tillfälligt iaf

    Men är det väldigt jobbigt, må skit, sörj! Men gå vidare sen för du är värd bättre än det där.

    Men det är upp till dig vad du gör

    Kanske sätt dig in i hur vårdnadstvist och umgänge kan bli, för även om du inte vill ha kontakt med honom så har barnet rätt till sin pappa och han kan kräva saker och stämma dig

  • Anonym (Besviken)

    Kan ni motivera era svar till varför det ska vara abort?

    Behöver hjälp att tänka rädd är väldigt arg och besviken på pappan men älskar honom och har starka känslor till barnet!

    Uppskattar alla era svar! Tack

  • Anonym (Besviken)

    RÄTT ska det stå inte rädd

  • Anonym (T)
    Anonym (Besviken) skrev 2016-01-28 14:42:48 följande:

    Kan ni motivera era svar till varför det ska vara abort?

    Behöver hjälp att tänka rädd är väldigt arg och besviken på pappan men älskar honom och har starka känslor till barnet!

    Uppskattar alla era svar! Tack


    Så fort barnet är fött kan han begära umgänge, du måste då umgås med honom och hans nya fru, det gäller även om han inte har vårdnad, han har fortfarande umgängesrätt (du kan inte ljuga om vem som är pappan, det kommer bli en utredning om det)

    När barnet blir äldre kan du vara tvingad att lämna barnet ensam till dom, och dom kan leka familj med erat barn

    Barnet kanske börjar kalla frun för mamma..

    När barnet är 3-4år kan barnet också få sova över eller så kan han begära varannan vecka, du får då inte träffa ditt barn varannan vecka..

    Du får inte flytta för långt bort, inte ens om du får jobb eller träffar en ny, barnet måste kunna träffa honom och har han fått gemensam måste han godkänna barnets adressändring

    I 18år måste du samarbeta med honom och hans fru kommer att vara där.. tror inte hon kommer gilla dig heller

    Du kanske förändras i kroppen under graviditeten, du kan få förlossningsskada (spricka, inkontinens m.m) du kan gå upp i vikt och inte kunna gå ner, du kommer inte kunna jobba, du måste sen vabba och sover inte barnet eller får kolik så får du ta det själv om du inte har nära stöd av någon annan, pappan kommer nog inte vara där..

    Vill du verkligen vara fast med honom i 18år?

    Är du verkligen beredd på att förändra hela ditt liv för det här?

    Visst kan det lösa sig, men det är tveksamt i och med att han gjorde så mot dig..
  • Anonym (J)
    Anonym (T) skrev 2016-01-28 15:07:55 följande:

    Så fort barnet är fött kan han begära umgänge, du måste då umgås med honom och hans nya fru, det gäller även om han inte har vårdnad, han har fortfarande umgängesrätt (du kan inte ljuga om vem som är pappan, det kommer bli en utredning om det)

    När barnet blir äldre kan du vara tvingad att lämna barnet ensam till dom, och dom kan leka familj med erat barn

    Barnet kanske börjar kalla frun för mamma..

    När barnet är 3-4år kan barnet också få sova över eller så kan han begära varannan vecka, du får då inte träffa ditt barn varannan vecka..

    Du får inte flytta för långt bort, inte ens om du får jobb eller träffar en ny, barnet måste kunna träffa honom och har han fått gemensam måste han godkänna barnets adressändring

    I 18år måste du samarbeta med honom och hans fru kommer att vara där.. tror inte hon kommer gilla dig heller

    Du kanske förändras i kroppen under graviditeten, du kan få förlossningsskada (spricka, inkontinens m.m) du kan gå upp i vikt och inte kunna gå ner, du kommer inte kunna jobba, du måste sen vabba och sover inte barnet eller får kolik så får du ta det själv om du inte har nära stöd av någon annan, pappan kommer nog inte vara där..

    Vill du verkligen vara fast med honom i 18år?

    Är du verkligen beredd på att förändra hela ditt liv för det här?

    Visst kan det lösa sig, men det är tveksamt i och med att han gjorde så mot dig..


    Detta borde alla som funderar på abort läsa. När abort är det bästa alternativet menar jag. Det fick åtminstone min livmoder att snörpa ihop sig. Fy fasen.
Svar på tråden Abort eller Inte AKUT