• Lullaby123

    Smal men envist fett - hjälp!

    Hej! Jag är en smal och vältränad person som är nöjd med min kropp och vikt - förutom en sak. Jag har världens "fettreserv" på insida lår (benen skaver mot varandra, riktigt obehagligt att gå barbent) samt på magen, alldeles runt naveln. Men min i övrigt tighta/späda kropp ser jag gravid ut!!!!

    Då jag redan har sund kosthållning och aktiv livsstil + tränar kondition och styrka 4-5 dagar i veckan vet jag inte vad jag ska göra. Om jag vill bli av med det här envisa fettet (för det vill jag) hur *** ska jag bära mig åt?! Vill helst inte bli helt undernärd i övrigt.

    Tips någon?

  • Svar på tråden Smal men envist fett - hjälp!
  • mrskreiz

    Den här tråden följer jag. Jag har samma problem, "bara" runt magen och mycket är uttöjt skinn har jag fått förklarat (från graviditet) men det är så mycket att jag ofta får frågan om jag är gravid. Inte kul.

  • Nyfikna72

    Är nog svårt att punktförbränna bort sånt så är man smal och fit i övrigt så får man nog ta till kirurgiska metoder.

  • jagärglad

    Är också vältränad och smal i övrigt men har fett på rumpan, lår tex. Är nästan bara att acceptera att man är kvinna och har mer fett. Måste ligga i verkligen för att ha synliga magmuskler utan att spänna. Tråkigt men så är det.

  • Mooomin

    Vi kvinnor har tyvärr en del fettdepåer på en del ställen på kroppen som har med hormoner att göra. Därför släpper kroppen inte gärna fettet från dessa ställen. Det kan sitta riktigt envist. Jag har vid armhålorna, utsida lår och insida knän, även när/fast jag tränar som en tok. Ibland har det hjälpt att lägga om kosten för att få bort det där sista.. Även om du har en bra kosthållning så kan det hjälpa att tex ta bort bröd eller pasta osv, helt.. Men du kanske inte äter sånt redan som det är?

  • Lullaby123igen

    Jag känner faktiskt att jag gör det mesta jag kan redan. Visst, skulle kunna äta ännu mer strikt (men är redan en "ovanligt" hälsosam person, så tror inte nån liten enstaka onyttighet här och där gör så stor skillnad på mig?!)

    Det jag undrar är egentligen om det ens är möjligt för mig att få bort det här fettet. Jag skulle vilja försöka OM det går. Men är det en lönlös uppgift är jag inte beredd att lägga ner tid och energi i onödan, och ändå ibte nå min drömkropp. Hmm...

Svar på tråden Smal men envist fett - hjälp!