• Anonym (jobba­r)
    Äldre 4 Feb 09:37
    5655 visningar
    31 svar
    31
    5655

    Borde jag stannat hemma?!

    Igår och i förrgår vabbade jag pga att barnet var sjuk och pappan var på väg att bli sjuk. Imorse var barnet bättre men pappan sämre med halsont o huvudvärk och han säger att han inte orkar ta barnet själv hela dagen. Jag sa att han nog klarar det precis som när jag fick ta barnet själv i två veckor när jag var sjuk och han vägrade stanna hemma en enda dag men då anser han att det var lättare då när barnet var 8 månader än nu när hon är 1.5? Så han tyckte inte att jag behövde hjälp då men han vill att jag ska hjälpa honom nu. Han sägrr att han inte vill att jag ska missa för mycket jobb men samtidigt vill han att jag ska vara hemma så fort det är något..

  • Svar på tråden Borde jag stannat hemma?!
  • Anonym (Pff)
    Äldre 4 Feb 09:50
    #1

    Han kan gott ta hand om barnet. Jobba du bara.

  • Anonym (Penny Lane)
    Äldre 4 Feb 10:24
    #2

    Herre gud, vad är det med vissa män?!?! De beter sig som småbarn! Klart han kan ta hand om ert barn trots att han är förkyld! Vore ju annat om han hade influensan eller kräksjuka....

  • Äldre 4 Feb 10:26
    #3

    Det hade inte gått hem hos oss. Huvudvärk kan man ju ha efter vilken trevlig fest som helst, men nog får man vackert stiga upp och vara mamma/pappa ändå.

  • Anonym (jobba­r) Trådstartaren
    Äldre 4 Feb 10:37
    #4

    Jag tycker det här är jättesvårt... i höstas var jag hemma två dagar då han var föräldraledig och både han och barnet var sjuka men i ärlighetens namn tyckte jag inte att han verkade SÅ sjuk. Han satt och spelade och kollade på tv, var inte sängliggande eller hade feber. Visst det är jobbigt att  ta hand om ett sjukt barn särskilt när man själv är sjuk.. Men som sagt han hjälpte inte mig varken på dagtid eller kvällstid efter sitt jobb när jag var sjuk och inte när jag hade skadat ryggen heller. Det var ju inte lika jobbigt då enligt honom. Detta trots att barnet då var i den åldern att jag fick bära bära bära hela dagarna. Det tog mig två veckor att bli av med en förkylning pga att jag inte vilade alls. Tycker att man ska hjälpa och ställa upp för varandra så gott det går men jag har aldrig fått samma hjälp som jag själv gett...

  • Anonym (Eh)
    Äldre 4 Feb 11:05
    #5

    En åttamånader är väl ändå jobbigare än 1,5. Han är förkyld, oh my god.

  • Äldre 4 Feb 11:08
    #6

    Tycker att han låter lite ego och lat faktiskt. Förlåt.

  • Anonym (jobba­r) Trådstartaren
    Äldre 4 Feb 11:18
    #7
    Duckan skrev 2016-02-04 11:08:09 följande:

    Tycker att han låter lite ego och lat faktiskt. Förlåt.


    Jag vet att man mår piss när man är sjuk o jag har sagt att jag kommer hem en timme tidigare o att han inte behöver gå ut o handla för jag tar det på vägen hem, fixar middagen o barnet har färdig lunch hemma...men han tycker ändå att det är jättejobbigt? Ändå ska jag typ ta hand om honom?
  • Anonym (.)
    Äldre 4 Feb 11:21
    #8

    Jobba du. Säg att när han hjälper dig när du är sjuk så hjälper du honom. Innan dess kan han få slita som du gjort. Vem är han att säga att det inte är jobbigt för dig?

  • Äldre 4 Feb 11:30
    #9

    Min man också lite av en "känna efter typ" när han är sjuk. Det verkar vara lite så med den sorten
    Jag tycker ändå att det som gäller när du är sjuk får gälla för honom. Det är jobbigt ja, men han har inte feber eller är magsjuk och då får han klara av dagen själv.

  • Anonym (jobba­r) Trådstartaren
    Äldre 4 Feb 11:39
    #10
    Anonym (.) skrev 2016-02-04 11:21:05 följande:

    Jobba du. Säg att när han hjälper dig när du är sjuk så hjälper du honom. Innan dess kan han få slita som du gjort. Vem är han att säga att det inte är jobbigt för dig?


    Hans förädraledighet började när barnet var 12 månader och fram till dess insåg han nog inte hur mycket jobb det är. Varje gång jag ville att han tog över så jag fick en paus tyckte han att jag bara skulle låta barnet sitta i babysittern.. han insåg liksom inte att det kanske bara funkar fem minuter här och där och att man ofta behöver de där fem minuterna då det funkar för barnet att sitta själv till att fixa disk, en macka eller duscha.. inte lägga sig i sängen och dricka te. Andra gånger så skyllde han på att HAN behövde en paus efter jobbet om jag bad honom ta över en stund när han kommit hem. Så i princip fick jag ingen paus nånsin under 12 månader inte ens när jag själv var sjuk eller hade skadat ryggen. 
Svar på tråden Borde jag stannat hemma?!