• MissMimsan

    Pepptråden för att komma i form 2016

    Hej!

    Jag fick mitt andra barn den 23/12 förra året och tänkte försöka komma igång med någon form av träning igen för att komma i form. Mitt problem är att jag är väldigt duktig på att följa träningsprogram och kostråd i en till två veckor, sen sitter jag där i soffan med diverse ursäkter och handen i en chipspåse igen. Nu tänkte jag att vi kan peppa varandra, ibland räcker det att ha någon som kommer fråga hur träningen gick igår för att faktiskt ta tag i det. Jag hoppas också kunna få tips på nyttig mat som inte kräver flera timmar i köket och som är en misstänksam treåring kan tänkas äta. Mitt mål är inte att bli en supermamma med magrutor på stranden utan mer att faktiskt komma ut på en långpromenad eller åtminstone göra bäckenbottenövningar några gånger i veckan. Några fler som vill vara med och peppa varandra, bor vi/ni nära varandra kanske en till och med kan promenera tillsammans ????

    Nu kör vi mot ett friskare och hälsosammare 2016!

  • Svar på tråden Pepptråden för att komma i form 2016
  • Liliana

    superbra tanke! Vart bor du någonstans? jag bor i gbg och vill gärna komma ut och träffa andra som man kan gymma med :)

  • MissMimsan

    Kul! Jag bor i Sthlm men vi kan ju alltid peppa varandra här, fler kanske ansluter som bor i våra områden :) idag tänkte jag börja med Olga Rönnbergs träning för nyblivna mammor. Den verkar bra, man ska visserligen lägga ca 40 minuter på träning varje dag varannan dag övningar och varannan dag promenad. Hoppas jag kan hitta 40 minuter när bebis sover och treåringen är på fsk. Idag har treåringen >39 grader i temp så vi får se hur det går ;)

  • Liliana

    hej, ja, jag har en funktionshindrad tös på 7 år och en 5 åring som inte vill gå på förskolan. 
    jag var hemma med min dotter hennes första 4 år och med det utmattningssyndrom i 3 vändor. 
    idag har vi en bra skola för henne så det är lättare att slappna av. fokusera på mig själv... men å andra sidan har jag nyligen kunna sova ordentligt. 7 år utan en hel nattssömn sätter sina spår. men jag ska träna idag. gym tror jag. 

  • MissMimsan

    Hur gick det med din träning? Jag lyckades få till ett pass på 40 minuter i måndags och var ute på en promenad igår. Men efter några nätter med betydligt mindre sömn än vanligt och en febergnällig treåring på dagarna lyckades jag inte hitta motivering idag. Varje dag känns mycket när man inte har tränat alls på ett tag.

    Kan tipsa om en app som heter 7minute workout (finns olika varianter) det är övningar som på 7 minuter ska ge samma effekt som en timmes träning tex medelgympa, 7 minuter känns lättare att hitta än 40 :)

  • Liliana

    jodå, började lite små försiktigt, crosstrainer.... 20 min och sedan 50 min simning :)


    idag är motivationen i botten... ont i kroppen och min tös är förkyld... även om  jag vet att hon är i goda händer med assistenter så vill jag inte gå hemifrån... känns svårt att motivera att lämna lgt när hon är sjuk....  :( 

Svar på tråden Pepptråden för att komma i form 2016