• Tångräkan

    Kostnad för att ta in målare?

    7 dörrposter, 5 fönster (varav 2 stora) inomhus. Vad kan det kosta att ta in en målare för detta? Hyresrätt så inte sugen på att lägga hur mycket som helst. Hade tänkt måla själv men nyfiken på vad det kostar att slippa ;)

    Nån som är målare eller har en aning?

  • Svar på tråden Kostnad för att ta in målare?
  • Jeltzin

    3-400 hundra kronor i timman - 30% i rotavdrag vad det slutar på beror ju på hur lång tid det tar.

    Brukar leja målare svart och då kostar det 200:- i timmen.

  • Griseknoen35
    Jeltzin skrev 2016-02-05 11:12:26 följande:

    3-400 hundra kronor i timman - 30% i rotavdrag vad det slutar på beror ju på hur lång tid det tar.

    Brukar leja målare svart och då kostar det 200:- i timmen.


    De som bor i hyresrätt har inte rätt till rot....
  • Jeltzin
    Griseknoen35 skrev 2016-02-05 15:02:51 följande:
    De som bor i hyresrätt har inte rätt till rot....
    Jaså det hade jag faktiskt ingen aning om, trodde det gällde alla..

    Fast visst TS kan ju fråga hyresvärden om han kan ta på sig den och sen betala dit istället...
    Men nu är det ju billigare att köra svartjobb igen då dom där vi bor iaf tar halva priset på svartjobb mot att jobba vitt..
  • Tångräkan

    Timpriset säger mig inte mycket eftersom jag inte ens kan uppskatta hur lång tid ett sånt arbete kan ta :) Nån som kan gissa?

  • mia1234

    Varför pratar du inte med din hyresvärd å ser om dem kan ta de? Var tionde år har man rätt till å få ht fixad. Vi fick hela vår lht ny tapetserad för två år sen de blev ingen höjning på hyran

  • Tångräkan

    Det är nytapetserat och tror knappast ett kommunalt bostadsbolag betalar eller fixar något som att måls om fönster/dörrkarmar för att de inte faller hyresgästen i smaken :)

Svar på tråden Kostnad för att ta in målare?