• Anonym (Dejtaren)

    Att gå på dejt på ett sunkhak

    Vad betyder det? Kan det vara att personen tänker: henne måste man inte jobba så hårt för att det ska hända något? Eller vad tror du? Varför vill man gå på dejt på ett sunkhak? Jag bara undrar (ja, jag säkert föreslå ngt annat).

  • Svar på tråden Att gå på dejt på ett sunkhak
  • Anonym (sebbe)

    Tror mer det betyder att han känner sig bekväm och hemma på sunkhaket. Att han gärna går dit oavsett vem han dejtar.

  • Anonym (Mad)

    Man gillar inte fina restauranger själv? Jag gör det inte iaf. Drive-in på donken går före en fin 7rätters i kostym alla dagar i veckan.

  • Anonym (Definiera sunkhak)

    Vad menar du med sunkhak undrar jag? Snackar vi typ lokala alkispuben? Väldigt olika vad folk menar med sunk.

  • Stårschan

    Vad räknar du som ett sunkhak? Ställe utan bordsservering?

    Jag skulle inte ha problem med det. Det tog mig flera ÅR att banka in i min makes skalle att jag verkligen på riktigt inte ville bli bjuden på dyra ställen. Att jag njuter mer av en måltid om jag vet att priserna är rimliga. Snobbiga finrestauranger ger mig bara skuldkänslor och en smutsig känsla av att någon försöker köpa mig genom att spendera onödigt mycket pengar.

  • Stårschan
    Anonym (Dejtaren) skrev 2016-02-05 11:38:04 följande:

    Vad betyder det? Kan det vara att personen tänker: henne måste man inte jobba så hårt för att det ska hända något? Eller vad tror du? Varför vill man gå på dejt på ett sunkhak? Jag bara undrar (ja, jag säkert föreslå ngt annat).


    Det låter som om du är OK med att bli köpt. Att sex (för jag antar att det är sex som avses med din formulering "hända något") är något man förtjänar, och inte något man har för att det är kul och för att man känner en ömsesidig laddning i luften. Stämmer det?
  • Fröken Apelsin

    Jag tolkar sunkhak som den lokala alkispuben nu, där ingen har renoverat sedan 80- talet och de ständigt har hälsovårdsmyndigheten på sig.

    Jag skulle tolka det som att han trivdes bra där själv och inte hade någon baktanke med det. Min nästa fundering är om jag skulle fortsätta träffa honom.

  • Anonym (Loppan)

    Den perfekta förstadejten (om den ska innefatta en middag) hålls förslagsvis på ett mellanting mellan Lalletstedts Bakficka och Fridays.

    I Stockholm, där jag själv bor, finns bl a Due Fratelli (ett mellanting, middag), samt Sibiriens Soppkök (ett mellanting, lunch).

    Fikaställen på första dejten är alltid Waynes, Espressohouse eller Coffeshop. Vill man lyxa till fikat så går man till Lindquist Bageri eller Fabruiq.

  • Fröken Apelsin

    Kan tillägga att jag inte har samma syn på sex som dig också. Man kan inte köpa sex av mig, jag har sex då jag känner för det, men om en person trivs bra på sunkhak skulle jag undra vad vi har gemensamt. Medan du vill ha betalt i klass och dyra maträtter för att ha sex. Det är inget fel i det, jag konstaterar bara skillnaden.

  • Zarch

    Charmen med sunkhaket bör ej förringas så en fulöl på jägarn funkar, huvudsaken sällskapet är trevligt. Mycket hellre det än att ses på ett kafé i dagsljus, har fått för mig att fikamänniskor är onda.

Svar på tråden Att gå på dejt på ett sunkhak