• Anonym (XTZ)

    Dejta kollegas ex?

    Jag är kär i min kollegas exflickvän, vi kan kalla henne S. Kollegan M har hela tiden varit otrogen mot sin fru med S och S valde att avsluta relationen för tre veckor sedan. Deras relation pågick i drygt ett år. Hon ville inte längre vara i den typen av relation då den bara gick ut på att smyga, ingen vardag ihop, aldrig ens sovit ihop mm. Jag och S har i några månader kikat på varandra och småflirtat men inget mer pga deras relation.
    Nu är M helt förkrossad och jätteledsen. Han känner förtroende för mig och har därför pratat och gråtit inför mig om detta men även om andra saker tidigare under året. Det är jobbigt att se han ledsen, jag tycker synd om honom samtidigt som jag blir irriterad på han för att han ska tyckas synd om. Han har själv satt sig i denna situation. Tycker mycket om han som kollega och kompis, går på after work och så.
    S är en så himla fin tjej. Mogen, smart, glad, insiktsfull, levnadsglad, snäll, ärlig. Men har inte samvete att dejta henne när M mår så dåligt. Vill gärna träffa henne och hon vill träffa mig. men vet inte om det är ok. Vill inte att min och M jobbrelation/vänskap ska gå i kras.

    Vad göra? Avvakta och se? Låta det rinna ut i sanden?

  • Svar på tråden Dejta kollegas ex?
  • jenny99

    Du gör som du vill men jag hade inte gjort det.Det är min arbetsplats och jag skulle inte sätta mig själv i en jobbig,kanske pinsam situation.Jag skulle aldrig dejta nån på jobbet,speciellt inte när ens kollega har haft.

  • Anonym (NEJ)

    Det är alldeles för tidigt att stöta på kollegans flickvän. Framförallt om han är ledsen att det gick åt skogen. Riskera inte det. Det är inte värt det!!

    Även om kollegan varit glad som en speleman så är det i alla fall för tidigt att ta över hans f d tjej. Nån känsla för det passande måste du ha.

  • Anonym (Loppan)

    Jag hade aldrog gjort det. Kompisars ex är förbjuden frukt.

    Dessutom är det ju väldigt tidigt inpå deras separation, vilket endast kommer att göra dig till en re-bound för kvinnan.

    Nä, jag tycker att det är en dålig idé!

  • Anonym (Hejje)

    Hej,

    Neeeeeeeeej finns fler fiskar i vattnet. SÅ fantastisk är hon inte...

  • Anonym (What comes around...)

    Om hon är en ärlig person hur beter sig oärliga människor enligt dig?

    Jag tycker du ska dejta henne , M förtjänar detta.

  • Anonym (Testa)

    Det är bara att testa om det funkar med S,
    kollegan M kan gå hem och gråta ut hos frugan! 

  • Anonym (Mmm)

    Rent spontant tänkte jag nej pga hänsyn till kollegan men då kollegan är gift och varit otrogen är hans moral inte särskilt hög och tycker han förtjänar det.

    Han är ju för fan gift med en annan och sen tjurar över en flickvän, va fan är det för sätt.

    Av hänsyn vänta några veckor om du vill och sen satsa.

  • mamaleona

    Tja, första tanken är nej. MEN tänker man efter lite djupare o kommer in på moral o rätt/fel så tänker jag kanske. Din "vän" har haft en affär vid sidan av sin fru ett år o sörjer nu att affären dumpat honom, vem gör så mot sin fru? hans moral ligger långt under nollplanet, dvs kanske inte så noga med moral från din sida heller. I hans värld verkar det inte vara viktigt. Men kanske det blir det den dagen han själv drabbas. Skulle gå på hur viktig du känner er vänskap är, för risken finns ju han inte vill ha mer med dig att göra den dagen han får veta...

  • mamaleona

    Tja, första tanken är nej. MEN tänker man efter lite djupare o kommer in på moral o rätt/fel så tänker jag kanske. Din "vän" har haft en affär vid sidan av sin fru ett år o sörjer nu att affären dumpat honom, vem gör så mot sin fru? hans moral ligger långt under nollplanet, dvs kanske inte så noga med moral från din sida heller. I hans värld verkar det inte vara viktigt. Men kanske det blir det den dagen han själv drabbas. Skulle gå på hur viktig du känner er vänskap är, för risken finns ju han inte vill ha mer med dig att göra den dagen han får veta...

  • Anonym (hmm)

    Alltså, man kan inte paxa människor, så om du vill dejta din kollegas ex, som har varit andra kvinnan ett bra tag OCH flirtat med dig samtidigt, go ahead. Fast var beredd på att det kommer att sabba din och kollegans relation till varandra. Så om han är viktig för dig bör du nog se dig om efter någon annan tjej. Tycker dock inte att du har någon särskild moralisk skyldighet gentemot honom.

Svar på tråden Dejta kollegas ex?