• TopSecretMe

    Ska jag DUMPA henne!??

    Hejsan, 

    Jag har nu varit tillsammans med en tjej i 1,5 år. Jag är 20 och hon är 18.

    Okej såhär ligger det till:

    Hon är väldigt respektlös mot mig, i början var hon bra då hon oftast brukade åka hem till mig 2 ggr varje vecka för att kolla på film och mysa och sånt men nu för tiden så brukar hon aldrig komma hem till mig, eller en gång varje månad kommer hon hem till mig om ens det, för att sedan snabbt åka iväg, det tycker jag kan duga då jag inte är så kräsen av mig. Hon brukar aldrig äta middag med mig och klockan 18:00 ska hon iväg hem för att äta mat hemma med sina föräldrar. Vi brukar aldrig äta lunch tillsammans heller då hon äter endast i skolan. Direkt efter skolan ses vi för att plugga tillsammans, men vi hinner bara plugga en kort stund innan hon åker iväg till sina föräldrar.

    Hon klagar en massa, hon klagar på att jag inte pluggar eller jobbar, fast i själva verket pluggar jag kanske 4 ggr mer än henne, jag pluggade 3 matematik böcker under 6 månader tillsammans med en 400 sidor fysik, innan jag pluggade matematik 2 så skulle hon börja matematik 4 och nu när jag pluggar matematik 4 så ligger hon i kapitel 2 i matematik 4. Jag pluggade det som hon pluggade i 4 månader under 2 veckor.

    Hon är så jävla snål, hon sparar pantburkar i 2 månader och det blir ca 15 kr, sedan så köper hon tågbiljett som när man drar kortet så kan man åka inom 75 minuter när jag ber henne att dra mitt månadskort så kan hon spara 15 kr som hon drar istället. Sedan när jag ska köpa godis så klagar hon på att man slösar pengar, sedan när vi ska ut på nöje så ska hon klaga på allt och vill inte göra något nästan för att det kostar pengar, men vi går på bio enstaka gånger. När hin är så snål och jobbig och bidrar till en massa aggression inom mig för att hon är så jobbig så slösar hon samtidigt 20 000 kr på tandställning NÄR HENNES TÄNDER ÄR REDAN FINA!. Hon shoppar nästan varje dag, Hon köper en kas Iphone på kass abonnemang.Hon är inte ens fattig, hennes mamma köper restaurang, hon ska köpa hus för 7 miljoner kronor, hennes mamma bjuder mig på mat hela tiden när vi är ute (sällan).

    Hon klagar hela tiden på att jag ska jobba, men jag pluggar säger jag och att jag nöjer mig med studielån säger jag men hon klagar då hon vill att jag ska jobba häcken av mig utan anledning.

    Hon tror att hon är bäst, hon syftar att hon kan få 2.0 på högskoleprovet när hon inte ens kan varken svenska eller engelska så bra, hon är endast bra på matte med A i alla matteböcker (fast hon är så seg) matematiken är både hennes och min starka sida, fast jag pluggar mycket intensivare än henne så lite lägre betyg har jag fast jag kan dubbelt så mycket än henne innan prov av någon anledning.

    När vi är på hennes kalas så samlas 50 personer för att gratta henne och hon får 2000 kr sedlar av varje individ nästan, sedan dagen efter gråter hon för att "de är endast där för att äta av hennes tårta" och att hon känner inte ens dem. 

    Under sommaren försvinner hon utomlands 1 hel månad och jobbar 3 veckor så vi hinner ses 1 vecka, under jullov försvinner hon också och är med sina kompisar hela tiden. Jag brukar vara helt ensam hela tiden, jag har inga kompisar heller, sedan bryr hon sig inte så mycket om jag är ensam. 

    Hon ringer aldrig mig efter att vi bråkat och vill at jag ringer, när vi bråkar brukar jag bara nämna vad hon gör och hon svarar med att hon är så som person.

    Alltså fyfan, samtidigt som jag skriver detta så inser jag vilket as hon är, jag har bestämt mig för att inte ringa henne eller kontakta henne och bara göra slut genom att ingen av oss hör av oss till varandra. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Ska jag DUMPA henne!??
  • sextiotalist

    Hon är 18, bor hemma och du vill att hon ska leva ett vuxenliv.

    Hon beter sig nog som många andra 18-åringar. Du verkar vara som de flesta 20-åringar. Dvs ni är precis lika normalt omogna.

    Sedan är hon nog lite bortskämd och sådär ego som man är i den åldern.

    Ja, jag tycker du ska göra slut eftersom du försöker ändra henne och hon ändra på dig. Det är dömt att misslyckas. Dessutom låter du som en gnällspik, rätt oattraktivt.

  • TopSecretMe
    sextiotalist skrev 2016-02-06 00:11:27 följande:

    Hon är 18, bor hemma och du vill att hon ska leva ett vuxenliv.

    Hon beter sig nog som många andra 18-åringar. Du verkar vara som de flesta 20-åringar. Dvs ni är precis lika normalt omogna.

    Sedan är hon nog lite bortskämd och sådär ego som man är i den åldern.

    Ja, jag tycker du ska göra slut eftersom du försöker ändra henne och hon ändra på dig. Det är dömt att misslyckas. Dessutom låter du som en gnällspik, rätt oattraktivt.


    Vadå jag gnäller? Det är snarare du som gnäller.ska man aldrig säga ifrån?
  • Guldkedjan

    Dumpa henne i sjön, missa inte ut på allt annat kul medans du är ung. Finns mycket annat kul att spendera tid på. Lite på guldis

  • sextiotalist
    TopSecretMe skrev 2016-02-06 00:22:21 följande:

    Vadå jag gnäller? Det är snarare du som gnäller.ska man aldrig säga ifrån?


    Jo, men du kan önska och framföra hur du vill ha ditt förhållande, men det är inte detsamma att säga ifrån. Du är ju bara missnöjd med henne och det är gnäll. Hennes liv är fullständigt normalt.
Svar på tråden Ska jag DUMPA henne!??