• Anonym (Hehe)

    Varför framställs feminister som att de är elaka?

    De verkar ju inte vilja någon illa alls, verkar det som.

  • Svar på tråden Varför framställs feminister som att de är elaka?
  • Anonym (Huff)

    För att män generellt är oerhört känsliga för all allt som kan uppfattas som kritik.

  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Huff) skrev 2016-02-06 01:26:32 följande:

    För att män generellt är oerhört känsliga för all allt som kan uppfattas som kritik.


    Jag tar endast åt mig av hat, men kritik mottager jag gärna på löpande band. Så länge den är befogad givetvis, men det är den säkerligen då rätt få kritiserar andra utan grund till det.
  • Farfallos

    Feminister är inte en homogen grupp. Bland dem finns det självklart bittra och hatiska kvinnor som verkligen har drabbats av dåliga män, men det finns också de (väldigt många) som bara övertolkar läget, drar för långtgående slutsatser och som inte vill se sin eller andra kvinnors egen del i det elände de själva tror sig leva i.

  • Anonym (Hehe)
    Farfallos skrev 2016-02-06 07:53:15 följande:

    Feminister är inte en homogen grupp. Bland dem finns det självklart bittra och hatiska kvinnor som verkligen har drabbats av dåliga män, men det finns också de (väldigt många) som bara övertolkar läget, drar för långtgående slutsatser och som inte vill se sin eller andra kvinnors egen del i det elände de själva tror sig leva i.


    Och så finns det de som älskar män och anser att mäns sak är lika viktig som kvinnors (ja, jag är allvarlig. Känner nämligen en sådan). Hur vanliga de är kan man ju emellertid diskutera.
Svar på tråden Varför framställs feminister som att de är elaka?