• Stardust2016

    Tråden om nidblödning/implantation

    Hej,

    Jag hoppas någon vill dela med sig av sina erfarenheter. Jag är idag på ÄL+10. Har BIM på ons/Tors alltså BIM -4/-5. Jag har haft en jättefin tempökning efter ÄL i två steg. Imorse sjönk tempen och sen kom blod. Har ju läst om nidblödning men då förstått det som att det bara varit några stänk/märke i trosan. Jag har mer mängd än så. Men det är inte som vanlig mens utan typ tunnare. Kan det vara nidblödning trots att det är mer mängd eller är det kört? :(

  • Svar på tråden Tråden om nidblödning/implantation
  • Pimpinellan

    Embryot fäster 6 dar efter äl efter det blivit en hatching blastocyst. 10 dar efter är alltså för sent för en nidblödning.

  • Stardust2016
    Pimpinellan skrev 2016-02-06 15:01:32 följande:

    Embryot fäster 6 dar efter äl efter det blivit en hatching blastocyst. 10 dar efter är alltså för sent för en nidblödning.


    Jaha okej, jag har läst att för majoriteten sker det på dag 9. Men jag har kanske hittat helt fel. Har ju googlat som en galning senaste veckorna, så att hitta den sidan är nog inte helt lätt, men ska se..
  • Pimpinellan
    Stardust2016 skrev 2016-02-06 15:12:50 följande:
    Jaha okej, jag har läst att för majoriteten sker det på dag 9. Men jag har kanske hittat helt fel. Har ju googlat som en galning senaste veckorna, så att hitta den sidan är nog inte helt lätt, men ska se..
    Då har du läst nånstans där de inte har kunskap. Jag har gjort många ÄD och frågat läkarna och alla säger dag 6. Satt in blastocyster dag 5 som börjat hatchas. Nidblödning är ytterst ovanligt, de alla flesta gravida får det inte alls. Däremot är blödningar precis före mens vanliga, s.k spottings och sköra slemhinnor och då speciellt som gravid.
  • SecretlyMe

    Ett ägg kan fästa senare, inte ett måste på äl+6. Ibland kan det ta tid för ägget att hitta en plats att fästa vid, och därför säger man att ett spann på 5-10 dagar är normalt.

    Är tempen fortsatt låg imorgon så gissat jag på att det tyvärr är mensen som dykt upp Ibland kan man få kortare lutealfaser, pga lågt progesteron.

    Men mellanblödning är som sagt vanligare än nidblödning, så hoppas det visar sig vara något sådant och inte mens. Lycka till!

  • othello

    Jag fick en blödning den 3:e januari, BIM idag. Fick ett plus med CB digitala. Antar det var en nidblödning jag fick då det var pytte och endast kom en gång.

Svar på tråden Tråden om nidblödning/implantation