• Anonym (MA)

    När blödningen avtar så börjar det om...när slutar det?

    När slutar man blöda? Jag är så trött på detta. Detta har varit så jobbigt/smärtsamt, vill bara att det ska gå över, vill inte se mer blod och klumpar. Blir lika ledsen varje gång. Fick missfall för 10 dagar sedan. Blödde mycket de första 5 dagarna. Blödningen började avta och inga fler kumpar. I fredags började jag blöda och få ont igen, kom ut en jätte stor och hård klump, efter den kom ut så var det bara små bruna flytningar. Trodde defenitivt att det var över nu och det var den klumpen som "slutet"

    Började blöda igen på natten tills idag, sitter och blöder nu. När ska detta ta slut? Hur mycket kan det finnas kvar egentligen, det har ju kommit så mycket

  • Svar på tråden När blödningen avtar så börjar det om...när slutar det?
  • Carambolan

    Ring gyn och boka en kontroll, det kan finnas rester kvar som kroppen inte lyckas få ut. Du kanske behöver skrapas.

  • Anonym (tjejen)

    Beklagar att du fått missfall.
    I vilken vecka var du när du fick missfall?

    Ofta är det så att ju längre du varit gravid, dess mer blod och annat
    ska ut sen om man får missfall. Så fick du missfall i v.5 blöder du
    troligen mindre och kortare tid än om du fick missfall i v.10 till exempel.
    Jag har fått flera missfall och när jag fick missfall i v. 10 så blödde jag
    minst 14 dagar. Men har hört om tjejer som blött i 3-4 veckor vid missfall.
    Det kan vara väldigt individuellt hur länge varje person blöder.

    Om du vill kan du kontakta en gynekolog för att höra vad de säger.

    Ta hand om dig och vila så mycket du kan.

  • Anonym (MA)

    Jag skulle varit gravid i v12 men det visade sig att fostret dött v8. Får ringa till gyn imorgon.

    Har ju redan kommit så mycket, nästan obegripligt att det kan finnas mer kvar

    Önskar nästan att man fick skrapning på rutin när det kommer till en sån här sak så man slipper se allt..

Svar på tråden När blödningen avtar så börjar det om...när slutar det?