• Hannaj1991

    fundering

    Hej har haft p-stav i 21/2 år inne på 3 året med p-stav i början av februari har jag fått min m fast jag inte ska ha det pga av att jag har p-staven

    Nu till min fundering

    Kan hormonerna I p-staven ta slut när man e inne på 3 året med p-staven ??

    Ska kontakta min barnmorska !

  • Svar på tråden fundering
  • Anonym (...)

    Mens kan du ha även om du har p-stav. Jag hade stav i tre år och hade mens som vanligt.

    Sen om hormonerna "tar slut" beror ju på vilken stav du har. När jag skulle välja fick jag välja mellan en som håller tre år eller en som håller fem år. Så beror ju på vad du har.

  • Anonym (fundering)

    Har en som man har i 3 år minns ej vad den heter.

    Detta känns konstigt då jag INTE ska ha m för att jag har p-stav . Som ska tas ut detta år i oktober 2016 . Tror att hormonerna är slut eftersom jag e inne på 3 året ska kontakta min barnmorska.

  • Anonym (Anna)

    Mens har man oavsett, nu kan ju du vara den lyckliga som har varit utan i två år, ibland blir det så. Jag hade p-piller i ca 2 år och hade knappt någon mens. Med p-stav hade jag mens som vanligt. Det är inget konstigt att din mens kommer tillbaka eller försvinner i perioder när man har hormonpreventivmedel.

  • Anonym (fundering)

    ?? Läst på Google att 3 året man har p-stav att hormonerna i p-staven börjar försvinna.

  • Anonym (RJ)
    Anonym (fundering) skrev 2016-02-07 13:55:22 följande:

    ?? Läst på Google att 3 året man har p-stav att hormonerna i p-staven börjar försvinna.


    för allt som står på Google är sant?

    Inte ovanligt att kroppen fuckar ur med preventivmedel men ring din barnmorska då du verkar stressa mycket över detta.
  • Anonym (fundering)

    Stressa mycket över detta?? Vad menar du?

  • Anonym (RJ)
    Anonym (fundering) skrev 2016-02-07 14:48:54 följande:

    Stressa mycket över detta?? Vad menar du?


    Upplever ditt inlägg och svar som att du är stressad..Men är du inte det så är det ju bara bra
  • Anonym (fundering)

    Inte stressad utan paff och fundersam. Ska kontakta min barnmorska denna vecka. Höra vad hon säger .? . Har haft ont i magen förut men inte fått m därför vart jag paff och fundersam nu. ?

Svar på tråden fundering