• Marre22

    Någon med AMH kring 1? Vad kan jag förvänta mig?

    Jag fick ett lågt AMH 1,2. Vilket förvånade min läkare som tyckt att jag för några år sedan var en typisk PCO-patient.

    Nu är mensen strulig, korta cykler och spottings, och ett dåligt AMH.

    Världen rasade för mig då jag levt i en vision av att jag i allafall har en bra äggreserv eftersom jag har PCO. Tji fick jag.

    Handlar AMH om hur svårstimulerad man är eller hur många ägg det blir ut?

    Någon som hade ett AMH som mig? Hur gick det för er?

    Naturligtvis ska jag diskutera detta med min läkare men tänkte kolla här om någon haft samma utgångspunkt....

  • Svar på tråden Någon med AMH kring 1? Vad kan jag förvänta mig?
  • Let it Rain

    Jag har samma värde som du och inte är väl det så förbaskat dåligt? Har din läkare sagt det? Hur gammal är du förresten?

  • Let it Rain
    Marre22 skrev 2016-02-07 13:18:26 följande:

    Jag är 33 år och känner mig helt nedgången av det beskedet, och stressad ????


    Okej, du ligger något under vad som är normalt värde för din ålder, men det är knappast kört. Över 1 är normalt AMH.

    Vad sa läkaren mer exakt? Tycker det är konstigt om han sagt att 1,2 är kasst, det är det ju inte. Jag blev gravid på "första försöket" när jag hade 1,8.
  • Let it Rain
    Let it Rain skrev 2016-02-07 13:21:13 följande:
    Okej, du ligger något under vad som är normalt värde för din ålder, men det är knappast kört. Över 1 är normalt AMH.

    Vad sa läkaren mer exakt? Tycker det är konstigt om han sagt att 1,2 är kasst, det är det ju inte. Jag blev gravid på "första försöket" när jag hade 1,8.
    Menade inte första försöket via IVF utan naturligt.
  • Marre22

    Läkaren förklarade att 0,7 var gränsen sedan var det lågt men att 1,2 var lågt för min ålder.

    Jag blev chockad och ledse, men fick samtidigt en förklaring till min korta menscykel.

    Vi ska inte förspilla någon tid, köra 2 månader med Letrozol och sedan parallellt påbörja privat IVF i Falun.

    Tack för att du svarat. Hur många IVF har du gjort?

  • Let it Rain
    Marre22 skrev 2016-02-07 13:29:16 följande:

    Läkaren förklarade att 0,7 var gränsen sedan var det lågt men att 1,2 var lågt för min ålder.

    Jag blev chockad och ledse, men fick samtidigt en förklaring till min korta menscykel.

    Vi ska inte förspilla någon tid, köra 2 månader med Letrozol och sedan parallellt påbörja privat IVF i Falun.

    Tack för att du svarat. Hur många IVF har du gjort?


    Ingen IVF, vi försöker naturligt. Jag fryste in ägg som singel, två stimuleringar totalt varav 9 + 11 blev resultatet. Ligger ganska i fas med min ålder på AMH.
  • Libra1

    Mitt ligger på 1,4 och jag fick ut 16 ägg nu sist. Så där väldigt dåligt är det inte. Fyller 40 i år. :D

  • Let it Rain
    Libra1 skrev 2016-02-15 05:35:40 följande:

    Mitt ligger på 1,4 och jag fick ut 16 ägg nu sist. Så där väldigt dåligt är det inte. Fyller 40 i år. :D


    16 ägg på en stimulering?
Svar på tråden Någon med AMH kring 1? Vad kan jag förvänta mig?