• förstaförsöket

    Normal mens, men blödning igen 2 dar senare

    Inte haft mens sen slutet av september förra året

    Pga två X tidigare under året.

    Nu häromveckan kom den igen! var som vanligt m värken o blod, och slutade efter 5 dar. Som vanligt.

    Men 2 dar senare är det rätt på pappret igen. Jätterött! O bara lite.

    Så har det fortsatt nu i 3 dagar. Och idag kom det mer blod (fast ändå lite)

    Har ibland liite mensvärkaktigt, men känns samtidigt som nån annan värk.

    Vad kan detta va?:(

  • Svar på tråden Normal mens, men blödning igen 2 dar senare
  • förstaförsöket

    Det är alltså inte mke blod. Utan bara lite, lite då och då.

  • Upptaget

    Så var det tyvärr för mig med ett av mina X. Först mens sen började jag blöda 2-3 dagar senare igen.

    Ta ett test? Är det negativt kan du åtminstone utesluta en graviditet vart den än sitter. Eller kanske är din kropp som inte är i riktig balans nu efter allt du genomgått?

  • förstaförsöket

    Mm, så började mina X också:(

    Får testa imorgon om det fortfarande blöder..

  • Upptaget
    förstaförsöket skrev 2016-02-07 23:02:02 följande:

    Mm, så började mina X också:(

    Får testa imorgon om det fortfarande blöder..


    Jag hoppas inte det är så denna gången!! Men jag tycker du ska ta ett test oavsett blödning.
  • förstaförsöket

    Tog ett test imorse, o det va POSITIVT!!

    Sitter nu på gynakuten o väntar på att få göra ultraljud o ta hcg-blodprov för att kunna sätta hur många veckor det gått och hur det ser ut..

  • förstaförsöket

    Satt där i flera timmar o vänta. Till slut fick jag en bokad tid idag istället.

    Tyvärr så såg dom ingenting så det är antagligen för tidigt :(:(

    Tog hcg-blodprov o ska ta ett till om 2 dar.

    Återbesök om 2 v, så får hoppas man ser mer då.

    O att det inte händer nåt innan..

    Dom misstänkte utomkveds, missfall eller vanlig graviditet.

    Jag blir galen!

  • Upptaget
    förstaförsöket skrev 2016-02-09 11:17:43 följande:

    Satt där i flera timmar o vänta. Till slut fick jag en bokad tid idag istället.

    Tyvärr så såg dom ingenting så det är antagligen för tidigt :(:(

    Tog hcg-blodprov o ska ta ett till om 2 dar.

    Återbesök om 2 v, så får hoppas man ser mer då.

    O att det inte händer nåt innan..

    Dom misstänkte utomkveds, missfall eller vanlig graviditet.

    Jag blir galen!


    Känner igen processen och förstår hur jobbig väntan är.

    Missfall, X eller graviditet, det kunde du ju själv kunna räkna ut att det stod mellan dessa tre :)

    Men redan nästa blodprov kan du se åt vart det lutar. Så ring dom på fredag och fråga hur proverna såg ut.
  • förstaförsöket

    Ja men eller hur.. Säg nåt jag inte vet liksom;)

    Har ju inga smärtor iallafall så det är ju alltid nåt.. Änsålänge.

    Dom ringer mig så fort dom får svar på 2a hcg-blodprovet!

  • Upptaget
    förstaförsöket skrev 2016-02-09 21:58:10 följande:

    Ja men eller hur.. Säg nåt jag inte vet liksom;)

    Har ju inga smärtor iallafall så det är ju alltid nåt.. Änsålänge.

    Dom ringer mig så fort dom får svar på 2a hcg-blodprovet!


    Ja det är bra att du inte har ont.

    Det jobbiga är med X är att det inte går att upptäcka förrän typ v 6-7. Man är helt maktlös innan dess.

    Jag vad rädd att jag hade ett tredje X i somras. Fick mens och sen positivt test. Men den gången var det missfall. Hellre det än X. Fast allra helst en normal graviditet!

    Håller tummarna för dig! Man ska inte behöva gå igenom så mycket tråkigheter. Berätta hur det går sedan.
  • förstaförsöket

    Ja.. Sista xet jag hade var i v 7 :(

    Orkar verkligen inte vänta flera v till!!!

  • Upptaget
    förstaförsöket skrev 2016-02-09 22:46:06 följande:

    Ja.. Sista xet jag hade var i v 7 :(

    Orkar verkligen inte vänta flera v till!!!


    Förhoppningsvis vet du vad det tyder på innan helgen. Det är iaf bättre än inget.

    Har du en eller två äggledare ?
    De tog bort min ena och efter det blev det inga fler X. Tror den äggledaren saboterade varje graviditet. Ibland är det bättre att ta bort en än behålla och riskera nya X
  • förstaförsöket

    Dom tog bort den vänstra efter andra xet.

    Det var på vänster sida båda ggrna

  • förstaförsöket

    Vaknade dock inatt av att jag hade sjukt ont i magen :( gick över efter en liten stund, men ändå..

  • Upptaget

    Var på v sida för mig också. Första gången hade det satt sig i bukhålan och andra gången i äggledaren. Men misstänker att även första suttit i äggledaren från början och sedan stöts ut i buken.

    Har du ensidig värk? Hur är blödningarna?

  • förstaförsöket

    mina satt i vänster äggledare båda ggrna. 


    Den var tydligen jätteärrad inuti så det var inte så konstigt tyckte dom efter op.


    Dom sa också att höger äggledare såg jättefin ut. Men man vet ju aldrig , kanske kan ägget fastna ändå??


     


    Inatt hade jag ont i magen, minns inte hur den satt tyvärr, bara att det gjorde jätteont när jah skulle vända mig så jag var tvungen att ligga på rygg. Minns inte så mke  mer.


     


    Nu på förmiddagen har jag haft ett slags tryck över höger äggledare/äggstock (området däromkring) som suttit i en längre stund. Även som små hugg ibland liksom. Kändes extra mke när jag andades djupa andetag:S


    Blöder fortfarande, men det är som sagt väldigt väldigt lite. Men färskt blod:(


     


    Usch, man blir ju livrädd för minsta grej man känner av:(

  • Upptaget
    förstaförsöket skrev 2016-02-10 11:33:13 följande:

    mina satt i vänster äggledare båda ggrna. 


    Den var tydligen jätteärrad inuti så det var inte så konstigt tyckte dom efter op.


    Dom sa också att höger äggledare såg jättefin ut. Men man vet ju aldrig , kanske kan ägget fastna ändå??


     


    Inatt hade jag ont i magen, minns inte hur den satt tyvärr, bara att det gjorde jätteont när jah skulle vända mig så jag var tvungen att ligga på rygg. Minns inte så mke  mer.


     


    Nu på förmiddagen har jag haft ett slags tryck över höger äggledare/äggstock (området däromkring) som suttit i en längre stund. Även som små hugg ibland liksom. Kändes extra mke när jag andades djupa andetag:S


    Blöder fortfarande, men det är som sagt väldigt väldigt lite. Men färskt blod:(


     


    Usch, man blir ju livrädd för minsta grej man känner av:(


    Typ samma för mig. Och att höger såg fin ut. Jag är ju gravid nu och blödde lite i början, samt öm på höger sida. Vad orolig över ett nytt X tills de såg att de satt i livmodern. Man vet liksom aldrig hur det kan te sig.

    Känns lite som så att du ska ha extrem otur om det sätter sig även på höger sida.
  • förstaförsöket

    Åkte in m ambulans pga smärtor igår. Fick stanna över natten på observation o ta hcg-blodprover.

    Tyvärr så har Hcgt gått neråt, o dom är nästan helt säkra på missfall :(

    Får åka hem

  • Upptaget
    förstaförsöket skrev 2016-02-11 09:51:22 följande:

    Åkte in m ambulans pga smärtor igår. Fick stanna över natten på observation o ta hcg-blodprover.

    Tyvärr så har Hcgt gått neråt, o dom är nästan helt säkra på missfall :(

    Får åka hem


    Usch :( beklagar allt du får genomgå.
    Turen i oturen är väl att det troligtvis inte är ett X. Vad händer nu?
Svar på tråden Normal mens, men blödning igen 2 dar senare