• Anonym (sömnpillret)

    Har ni någon gång sex av andra anledningar?

    Har ni någon gång sex av andra anledningar än att tillfredsställa sexlusten?

    Ja det mest uppenbara skulle väl vara när man försöker bli med barn, men av någon annan anledning?

    Orsaken till att jag frågar är att min man har lidit av sömnsvårigheter och har problem att somna. Har vi sex på kvällen somnar han dock som en stock några minuter efteråt så vi har haft en hel del godnatt-sex på senaste tiden. Jag kom att tänka på en del rubriker jag läst om att sex förbränner lika mycket energi som att spela badminton och att sperma fungerar normaliserande för deprimerade kvinnor. Finns det någon därute som har sex för att motionera eller behandla sin depression eller av någon helt annan anledning?

  • Svar på tråden Har ni någon gång sex av andra anledningar?
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Gia) skrev 2016-02-08 10:36:18 följande:

    Ja. För att tillfredsställa min sambo.


    Jupp.
  • Anonym (Japp)

    Avslappning och avstressande.

    Ibland när min fru är väldigt stressad och spänd får hon koncentrationssvårigheter och då hjälper det med en ordentlig påsättning. Då blir hon avslappnad och hennes system nollställs så att hon kan börja fungera på ett normalt sätt igen.

    Det händer kanske någon gång varannan månad. Men däremellan har vi sex flera gånger i veckan av helt normala anledningar.

  • Anonym (Mm)

    Mm ställer ofta upp på sex för att min sambo vill ha sex

Svar på tråden Har ni någon gång sex av andra anledningar?