• Anonym (?)

    Hjälp rangordna namn!

    Undrar om ni kan hjälpa mig att rangordna dessa namn samt hur ni kopplar dessa namn till "personlighet"? 
    Alma
    Amanda
    Anna
    Agnes
    Edith
    Ester
    Astrid
    Ingrid
    Märta
    Lovisa
    Louise

  • Svar på tråden Hjälp rangordna namn!
  • BCH52

    Agnes, Edith, Ester, Astrid, Ingrid ger mig en bild av styrka och självständighet. Det intrycket får jag av de flesta flicknamn som slutar med en konsonant.

    Av dessa ät Ingrid min favorit.

  • Natulcien
    Oj, vilka fina namn! Flera av dem fanns på min lista också!
    ...förutom Lovisa och Louise som jag tycker är lite tråkiga och mjäkiga. Men det är ju bara min association. 

    Alma och Amanda är vackra, mjuka och klassiska. Men har kanske inte så mycket karaktär eller styrka.

    Agnes, Edith, Ester, Astrid, Ingrid och Märta är alla också fantastiska namn med karaktär, styrka och dessutom mjukhet. Ester kanske lite kärvare och strävare än de andra.

    Slutligen: 
    Anna är ett alltför underskattat namn - ett av världens vackraste, tycker jag. Min favorit på listan. Har allt! vackert, klassiskt, internationellt, tufft, har styrka och karaktär. Underbart!



  • Aniiee
    Alma - rejäl och bestämd. Jordnära
    Amanda - Drömsk, fantasifull. Lite vimsig
    Anna - Drömsk, men praktisk
    Agnes - Bestämd. "Gör som jag vill"-typen. Lite frenemy över henne.
    Edith - Tar ALLT personligt. Borderline-varning.
    Ester - Rejäl och lite tråkig. Lite missnöjd, så där.
    Astrid - Tänkare. Kanske lite för mycket ibland. Måste påminnas om att ha roligt. 
    Ingrid - Astrids motsats. Måste påminnas om att tänka sig för i alla roligheter
    Märta - Lekfull, men ordentlig. Ordningsam
    Lovisa/Louise (för mig är det samma namn) - Drömsk, lekfull, men blir lätt uttråkad, och då också själv väldig tråkig.

    Spontana tankar.....
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
Svar på tråden Hjälp rangordna namn!