• Anonym (flyggrädd)

    Starkt ångestdämpande inför flygresa

    Hej!

    Nu är det så att jag ska åka flyg till våren, redan bokat och klart, är en kostare flygning på ca 1 h. Jag är fruktansvärt flyggrädd så jag tänkte jag skulle gå till läkaren och be om några piller, helst skulle jag vilja ha en narkos men det är kanske lite orimligt ;)

    Funderar på att be om något lättre som jag kan ta innan och något starkare jag kan ta om jag får en attack. Äter inga mediciner så har ingen tolerans.

    Vad har ni andra flygrädda fått? Vad är det bästa?

  • Svar på tråden Starkt ångestdämpande inför flygresa
  • taquine

    Jag flyger en hel del , både för jobb samt har halva släkten i ett annat land , men jag tar mig en stadig drink istället för piller . Pröva det istället. 
    Sedan om klockan bara är 7 på morgonen skiter jag i.. 
    Ha så kul på resan förresten och lyd mitt råd;)


    Goodness me
  • Anonym (Benzo)

    Jag är oxå flygrädd och fått Stesolid då innan resa.

    Har tagit 4mg och fått ett bra lugn av det.

    Tar aldrig såna tabletter annars.

    Men be om intyg på apoteket om du blir stoppad i tullen.

  • Anonym (flyggrädd)

    Nej tyvärr, hade gärna tagit tåg men nu är det bokat, plus att det hade tagit hela dagen = 2 dagar borta.

    Dricka mig full gör ingen skillnad, gör det nästan värre bara så det är uteslutet. Tack ändå för tipset, hade varit perfekt om det fungerade.

    Stesolid säger du. Hur blir man sedan, mycket trött? Kan man dricka ett glas vin dagen efter eller är det farligt?

  • Anonym (Benzo)

    Jag blev bara lite sådär härligt trött. Va med och hörde allt, men orkade inte bry mig att flygplansmotorn surrar osv.

    Du kan dricka dagen efter.

    Effekten på stesolid är max några timmar, men du ska inte dricka på 12h efter ha intagit sådana.

  • taquine

    Benzo kallas ju för torrfylla , men såklart du kan dricka ett glas vin dagen efter .Inget är väl egentligen att rekommendera , men är man rädd så är man ... 


    Goodness me
  • Anonym (flyggrädd)

    Okej, men det låter ju bra! Hur länge innan tar du tabletterna, tänkte att det borde ju gå och räkna ut så effekten avtar rätt fort efter man landat.

    Ja klart det inte är att föredra att äta piller, men eftersom jag inte äter mer än typ Ipren annars så skulle det vara suveränt att kunna flyga någon gång per år. Flög mycket för ett par år sen, men var med om en sak under en långflygning och blev rädd.

Svar på tråden Starkt ångestdämpande inför flygresa