• Glassoman

    Hjälp att tyda äl-test! Har jag haft äl eller är det positivt pga blödning?

    Hej! Jag fick ett väldigt tidigt missfall förra månaden och ville testa med ägglossningstest denna månaden för att få lite koll på om ägglossningen påverkats denna månaden. Jag blödde 29e januari - 4e februari. Översta testet är från den 4e, nedersta den femte och Den andra bilden är från idag



    Min fråga är om testet från den 5e är så starkt pga blödningen jag hade eller om det kan ha vart ägglossning som skedde då?

    Enligt beräkning ska jag ha ägglossning om två dagar. Förstår inte varför det var så starkt den 5e och svagare idag. Någon som har en teori?

  • Svar på tråden Hjälp att tyda äl-test! Har jag haft äl eller är det positivt pga blödning?
  • schober

    Eftersom dina tester i inlägget inte är positiva och du blödde för inte så länge sen så vågar jag säga att din äl inte har varit.

    All graviditetshormon försvinner inte på en gång efter ett missfall och måste ner till en viss nivå innan ägglossning är möjlig. Det tog 5 veckor för mig med mitt missfall i v6 från första blödning till ägglossning igen så det kan ta tid. Är dina graviditetstest negativa?

  • Glassoman

    Mina gravtest var negativa två dagar efter blödningen började :)

    Jag har aldrig haft starkare ägglossningstester och varit gravid tre gånger :)

  • schober
    Glassoman skrev 2016-02-08 22:53:15 följande:

    Mina gravtest var negativa två dagar efter blödningen började :)

    Jag har aldrig haft starkare ägglossningstester och varit gravid tre gånger :)


    Då är det svårt för oss andra att avgöra om ditt test var positivt eller inte, eftersom normalt sett så ska båda strecken vara lika starka eller teststrecket starkare än kontrollstrecket, för att räknas som positivt.
    Läs på (Googla) om temperaturmetoden och sekretmetoden som båda gör det lättare att avgöra om äl är på G eller har varit. Lycka till!
  • SecretlyMe

    Du kan inte ha ägglossning under mensen. Inte direkt efter mf heller, utan äl dyker upp 2-3v efter mensens första dag

Svar på tråden Hjälp att tyda äl-test! Har jag haft äl eller är det positivt pga blödning?