• Preggo151220

    tips på 30 års present

    Jag behöver tips på present till min tjej kompis som fyller 30 snart. Hon är gravid så kanske något åt barnet? Eller inte? Tycker sånt här är skitsvårt! Alla tips mottages :)

  • Svar på tråden tips på 30 års present
  • larvag

    Kan ni inte göra någonting bara ni två. Nu vet jag inte hur långt gången hon är men när bebisen är här så dröjer det väl ett bra tag innan ni kommer vara ensamma. En hotellnatt o lite shopping, bio, afternoontea, det finns ju massa kul i olika prisklasser beroende på hennes intressen!

  • mammalovis

    Någon form av avkoppling hade jag önskat, som att gå på dag-spa eller liknande som ändå fungerar när man är gravid, kanske pedikyr. Eller bara gå ut och äta ihop, om hon inte gör det jämt förstås.

    Utan att veta hennes intressen är det svårt att tipsa. Jag fick bl a temuggar och en tavla i 30-årspresent. Tavlan var väl inte min stil alls även om jag gillar katter, muggarna används då och då fortfarande 10 år senare (dricker mest saft).

  • Lyn1

    Gör nåt för henne eller köp nåt till henne. Inte till barnet, den kommer få när den föds. Låt henne gå på typ en fotbehandling, för dom får ju bära en del vikt under graviditeten och blir lätt svällda och ömma. Sen kanske en god middag och en liten presentlåda med hennes favoritgodis, lite finare choklad, en bra tidning, nåt gott te, och hallonbladste som finns i naturkostbutiker (hjälper livmodern att dra ihop sig efter förlossning så hon inte behöver blöda och ha avslag sålänge, man börjar dricka innan fl).

  • Rani

    Jag tänker någon rolig aktivitet som ni kan göra ihop innan bebisen kommer.

Svar på tråden tips på 30 års present