• Anonym (Hjälp?)

    Illaluktande underliv under och efter jobbet!?

    Hej! Började nyligen på ett nytt jobb på ett badhus i min stad. Jobbets klädsel innebär mörka, tajta byxor. Miljön är varm och fuktig. Detta gör att mitt underliv luktar fruktansvärt illa! Värmen och fukten tillsammans med tighta kläder gör det helt sjukt otrevligt för muffen. Vet inte riktigt vad jag ska göra..?

    Spelar ingen roll vad jag har för trosor, det luktar ändå. Dock använder jag nästan uteslutande bomullstrosor ändå under arbetsdagarna.

    Jag tvättar mig inte oftare än en gång per dag heller. Och bara med vatten!

    Nu har även mina slemhinnor börjar bli sköra av detta. Kan ju inte tacka nej till jobb pga det, då jag är timanställd med eventuell chans till något fastare.

    Någon som har några bra tips på vad som kan göras??

  • Svar på tråden Illaluktande underliv under och efter jobbet!?
  • Anonym (Mjo)

    Prova tvätta med intimolja så torkar inte slemhinnorna ut på samma sätt.. Ha en stl större byxor?

  • Anonym (samma problem)

    Jag har samma problem ifall jag använder jobbets uniformbyxor. Men jag (och flera av mina kollegor) vägrar att använda dem. I vårt fall är byxorna ganska vida och luftiga, men helt och hållet av syntetmaterial. I stället har jag köpt bomullsbyxor av liknande färg och modell. Så kolla om det kan vara okej att du använder andra byxor! Man ska ju inte bli sjuk av arbetskläderna.

  • Anonym (Hjälp?)
    Anonym (Mjo) skrev 2016-02-09 00:20:20 följande:

    Prova tvätta med intimolja så torkar inte slemhinnorna ut på samma sätt.. Ha en stl större byxor?


    Anonym (samma problem) skrev 2016-02-09 09:30:41 följande:

    Jag har samma problem ifall jag använder jobbets uniformbyxor. Men jag (och flera av mina kollegor) vägrar att använda dem. I vårt fall är byxorna ganska vida och luftiga, men helt och hållet av syntetmaterial. I stället har jag köpt bomullsbyxor av liknande färg och modell. Så kolla om det kan vara okej att du använder andra byxor! Man ska ju inte bli sjuk av arbetskläderna.


    Jättetacksam för era svar! Ska testa ett par andra byxor idag som är av mycket lösare material och hoppas på att det hjälper tills jag kan komma på en bättre lösning :) ska skylla på att mina andra behöver tvättas om någon säger nått om det.

    Vet ju att det är för att jag blir för varm av klimatet och därför blir det varmt och fuktigt under 9 timmars jobb, klart att underlivet tar stryk av det. Hoppas bara på att slippa svamp :p

    Tror ni att det kan vara någonting som kroppen anpassar sig lite efter så småningom?
Svar på tråden Illaluktande underliv under och efter jobbet!?