• Kajza

    Avboka visning?

    Hej alla!

    Jag har tänkt att gå på en visning på en bostadsrätt och har anmält mig till mäklaren. Jag är ny på det här området så vet inte helt hur det fungerar. Nu har jag blivit sjuk och kommer inte kunna gå. Måste man avboka sig på något sätt till mäklaren eller hur fungerar det? Hittar ingenstans där det står och tänker att mäklaren kanske inte bryr sig över alla som inte dök upp? Att anmälan är mer till för mäklaren att få ett hum om hur många som kommer?

  • Svar på tråden Avboka visning?
  • My Sigma

    Är det en öppen visning så behöver du inte göra nånting. Kanske ringer mäklaren upp dig och hör om du fortfarande är intresserad, inget mer.

    Har det bokats en tid speciellt för dig så är det schysst att ringa och avboka. Det kan vara en hel del jobb för säljaren att ha visningen, så hen vill nog helst slippa tokstäda och flytta undan alla sina ägodelar i onödan :) .

  • Vickan I

    Måste och måste men det är väl trevligt att meddela att du tyvärr inte kan komma. Teoretiskt skulle det ju kunna vara bara du den tiden/dagen som ska komma.

  • Kajza

    Okej, tack! Nej det är inte en öppen visning. Fick välja mellan ett antal tider att boka in mig på. Men vad bra, då hör jag av mig till honom! Tack! :)

  • sportpappa

    Om man anmält att man ska komma så är det brukligt att man anmäler om man inte kan komma oavsett vad det är för tillställning. Det finns ju oftast en anledning till att man anmält sig.

Svar på tråden Avboka visning?