• Anonym (Chockad)

    Min pojkvän gav mig en örfil

    Igår var jag hos min pojkvän (han är 26) och vi började tjafsa om facebook *suck*. Han ville ha mitt lösenord och jag sa att han får kolla min facebook hur mycket han vill men att jag inte vill att han ska sitta och göra det när jag inte är med. Det känns inte bra helt enkelt. 
    Så då börjar han skrika om allt och inget och jag gav väldigt nonchalanta svar för att jag orkade inte bry mig eftersom jag tyckte att allt var så onödigt. 
    Han började kasta och slå saker och till slut gav han mig en rejäl örfil. 
    Efteråt fortsatte han att skrika men efter en stund lugnade han ner sig (för att jag blev tyst och inte lika provocerande antar jag).

    Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka.. Han var väldigt ångerfull efteråt och menade att han inte alls är en sån person som slår. 
    Jag älskar ju den här killen och tror på att det var en engångsgrej som hände i stundens vrede. Samtidigt känner jag att nästa gång han blir arg, kanske jag inte måste vara så retsam för att han inte ska göra det igen. Och efteråt kommer jag på mig själv, vad i helvete sitter jag och tänker?!
    Någon som varit i samma sits? Hur gjorde ni? Hur är er relation idag? 
  • Svar på tråden Min pojkvän gav mig en örfil
  • Mrs Moneybags

    Du är bara 26 år. Jag skulle dra öronen åt mig om jag var du. 

    Vill du att han ska behandla era framtida barn såhär om de inte gör som han vill ögonblickligen...? 

    Nej...visst kan det vara en engångshändelse, men det finns så många trevliga män därute att du inte behöver slösa bort din tid på den här. En riktig man saknar inte impulskontroll. 

    Ett råd från en 45-åring... 

  • zooägaren

    Om din kompis skrev det du just skrev, hur skulle du svara?

    Jag tror du vet vad den klokaste lösningen är..


    Jag är hård , men ärlig!
  • Birgitta02

    Vilka varningssignaler! Först blir han förbannad för att du inte ger honom lösenordet till en privat sida. Sen slår han dig. Och du tänker fortsätta vara med honom? Han har inget med dina lösenord att göra. Troligen kikar han igenom din mobil regelbundet också. Hur länge har ni varit ihop?

  • Anonym (...)

    Herregud, lämna honom!

    1. Han är kapabel till att slå dig.
    2. Han har ett sjukligt kontrollbehov.
    3. Du behöver inte finna dig i det. Du kan hitta bättre och ditt liv är alldeles för värdefullt för att slösas bort på oacceptabelt beteende!

  • Anonym (Filippa)

    De flesta killar som slår gör det igen. "Inte en sån som slår"? Jo, det är exakt vad som hände. Han ÄR en sån som slår.

    Dessutom är han elak mot dig när han kräver ditt lösenord till fb, troligen pga svartsjuka. Han försöker ta kontroll över dig.

    Om du stannar kommer du bli mer och mer nerbruten. Försök inte ursäkta det han gjorde TS. Han har misshandlat dig. Vill du leva med en sådan man?

    Försök ge dig därifrån så snart du kan. Berätta för någon vad han gjort. Polisanmäl helst.

  • Anonym (Mild)

    Det finns inga förmildrande omständigheter. Bara lämna. Och låt honom inte ens få chans att "förklara sig".

  • Anonym (...)

    Även om han inte slår dig igen (vilket han förmodligen lär göra) så kommer han att fortsätta vara svartsjuk, kontrollerande och ha ett idiotiskt ilskebeteende. Det är ett faktum.

  • Anonym (Donna)

    Han har ett stort kontrollbehov, inte friskt. Dessutom har han slagit dig! Inte ok överhuvudtaget. Sånt här beteende blir bara värre med tiden. Har själv levt ihop med en sån man. Lämna så fort du kan är mitt råd!

  • Anonym (puhh)

    ja o min kille e i samma ålder som du

    han har spottat på mig och puttat och lavettat mig vid något tillfälle men då va han full. men han ångrar sig alltid sen.... ja har suttit o tänkt hr ska ja göra slut? för nu e allt perfekt???

Svar på tråden Min pojkvän gav mig en örfil