• Anonym (Förvirrad!)

    sladdis som är 8 år yngre än syskonen!

    Vad anser ni om det? Dom äldre barnen har alltid haft varandra.. Men minstingen då? Hen blir ju ensamen ?!

    Hur tänker ni?

  • Svar på tråden sladdis som är 8 år yngre än syskonen!
  • Anonym (Förvirrad!)

    Men om mannen sin inte ens vill tänka tanken på en till?!????

  • Anonym (3barn)

    Vi har ungefär så att vi har 2 barn tätt och en sladdis. De 2 första är bästa vänner och jag har lite dåligt samvete ibland för att vi antagligen inte kommer ge henne ett nära syskon men hon kommer ju ha syskon och när hon är 18 kommer inte skillnaden vara så stor! Sen kan man få njuta lite mer av henne då det ju var rätt stressigt att ha två nära och som hade näsyan samma behov.

  • Anonym (Förvirrad!)

    Ja det är sant! Men jag har så fruktansvärt dåligt samvete när dom äldre barnen kommer hem från skolan, och hen blir så glad över det, och två minuter senare har syskonen dragit vidare igen och hen blir ledsen.. Har också tänkt på att man kommer att få betydligt mycket mera tid med hen, än dom äldre .. Men samvetet knäcker mej, och att ens ta upp detta rakt ut med honom skulle aldrig gå, eftersom jag vet att han skulle sparka bakut!

  • Pastella

    Vi är tre syskon, mellan min äldsta och yngsta är det 18år, jag är född precis i mitten. Helsyskon, så kan det gå när man har svårt för att bli gravid.
    Ingen av oss har ju haft varann som "bästa vänner" när vi vuxit upp. Syrran flyttade hemifrån strax efter lillebror föddes, men vi har ju haft varandra. Vi har fortfarande varandra. Vänner har vi ändå och kan skaffa ännu fler, syskon däremot har vi ju bara varann. Vi har fått fördelen av att vara ensambarn utan att vara just ensamma. Ingen att konkurrera om uppmärksamheten med men ändå fler familjemedlemmar att älska och bli älskad av.

  • Anonym (11 år)

    Ja och? Finns väl hur många som helst av oss som vuxit upp som sladdisar eller mycket yngre syskon till halvsyskon och det har gått bra. Vet en som fick tre barn i tidig 20-årsålder,sen dröjde det 10 år till nästa och sen 10 år igen till den sista som föddes när hon var 43!   Glad 

  • Anonym (S)

    Jag har en bror som är 9 år äldre än mig och en syster som är 19 år äldre, och det har aldrig varit några problem eller konstigheter :) Har fantastiskt bra relationer med båda två!

Svar på tråden sladdis som är 8 år yngre än syskonen!