• Anonym (Hjälp)

    Snölla hjälp mig ur min heterorelation

    Jag är en man. Jag är 90 procent gay, 10 procent hetero. Eller rättare sagt-jag är bi, men mer gay.

    Jag har en tjej nu sen 1 år tillbaka. Hon är världens underbaraste och snällaste. Har aldrig träffat en så fin och bra människa. Det jag känner dock är detta... Jag tror jag älskar henne mer som en vän än som min tjej. Klarar inte av att såra henne. Men jag känner att jag kanske hellre vill vara med en man...

    Min sexuella läggning har jag alltid hållit för mig själv. Aldrig berättat för någon och har inga planer på att komma ut heller. Hon vet inte om min läggning heller. Hon har dock i början av vårat förhållande sagt såhär: "jag klarar inte av lögner". Sen har hon vid andra tillfällen sagt att hon accepterar gay-folk och frågat mig "är du bisexuell eller något? Isåfall vill jag veta, för jag vill inte bli lurad nu och att detta kommer fram senare". Jag svarade "nej självklart inte, jag är helt hetero".

    Faktum är att jag har försökt undantränga min läggning. Det var inte meningen att ljuga. Jag har mått så dåligt på grund av min läggning då jag alltid velat ha det "normala livet" bestående av en fru, hus och barn. Har mått så dåligt att jag förut velat ta livet av mig. Det är därför jag inte kunde erkänna för henne. Jag ljög i min förnekelse av mig själv...om ni förstår vad jag menar. Det var inget avsiktligt för att skada henne eller så...

    Men nu...åter till ämnet. Hon är jättelycklig med mig. Hon älskar mig så himla mycket. Jag vet inte vad jag ska göra...min hjärta säger nej till ett förhållande med henne... Jag trivs inte i ett heteroförhållande. Och jag vågar tyvärr inte berätta sanningen.. Jag behöver hjälp. Tips och råd. Vill inte besöka rfsu eller vad de heter. Har läst innan att folk tipsar om att man kan besöka den organisationen.

    Vad har ni för tips? Hur kan jag själv på egen hand hantera situationen? Vill inte att det ska bli hat från hennes sida. Vill inte såra henne för mycket. Vill inte att hon ska känna att jag ljugit för henne.

  • Svar på tråden Snölla hjälp mig ur min heterorelation
  • Anonym (ida)

    Hej. När du säger att du inte vill såra henne och inte få hat ifrån henne så är det två helt olika saker. Vill du inte såra henne så var ärlig. Lägg korten på bortet och förklara varför du vart rädd att berätta. Hon kommer bli arg, men i långa loppet är det bäst. Vill du inte få hat från henne... Nej det är för att skydda dig själv. Men även där- fortsätter du ljuga för henne och hon får veta sanningen senare så kommer hon hata dig så mycket. 
    Jag har vart den som blivit ljugen för, fast jag frågat om och om igen, och även när förhållandet brutits. 


    Så hon ska kunna släppa dig och gå vidare så måste du vara ärlig. Det finns inga andra alternativ.

  • Anonym (Mnbv)

    Du kan ju också säga att du vill göra slut pga du är inte kär längre, helt enkelt. Så kan du långt senare (om ni fortsätter ha kontakt) berätta allt för henne då?! Kanske blir lättare när allt det tunga har lagt sig.

  • Anonym (.)

    Kan du inte bara göra slut och förklara att känslorna inte finns där, och att det är orättvist mot er båda att fortsätta när det är så? Du måste ju liksom inte komma dragandes med en redogörelse av din sexualitet, om du inte vill.

Svar på tråden Snölla hjälp mig ur min heterorelation