• Anonym (orka)

    Skulle du bry dig om mannen du träffar inte vill träffa sitt barn från ONS?

    Om du nyligen träffat en man som ska ha barn med en ons, skulle du bry dig om att han inte vill ha med barnet att göra? Skulle du till och med bli glad att barnet inte kommer att finnas i ditt liv? 

    Utgå från att ni både har äldre barn på varsitt håll och kommer inte att ha gemensamma. 

    Hur skulle ni tänka då?

  • Svar på tråden Skulle du bry dig om mannen du träffar inte vill träffa sitt barn från ONS?
  • Anonym (Anna)

    Jag skulle inte tycka att det var något positivt, alls! Tvärtom.

  • isolande

    Tycker mannen ifråga verkar vara en ansvarslös person som för det första inte såg till att skydda sig vid ONS och sedan att han inte tar ansvar för sitt misstag. Inget för mig, tack och hej.

  • Anonym (mn)

    jag skulle kanske förstå om han berättade omständigheterna men jag skulle undra om han är känslomässigt störd på nåt vis. Ok att barn ibland kommer till "av misstag" men när de väl finns där skulle jag anse det oerhört känslokallt att bara inte låtsas om att det finns ett barn. Har han dessutom äldre barn så antar jag han upplevt glädjen med att vara förälder. 

    Så nej, jag skulle nog störa mig så mkt på det att vi inte skulle funka i en relation

  • mrskreiz

    Som mn är inne på, vad är omständigheterna? Graviditet och barn är ju en stor fråga t.om i fasta förhållanden så det är ju inte helt svar eller vitt. Men det ska mycket till för att jag inte skulle bli väldigt tveksam. 
    Det känns väldigt känslokallt och respektlöst generellt, men som sagt, om det finns en riktigt bra förklaring så "kanske". 

    Men alla är olika. Det är ju inte jag som ska vara med mannen utan du, och det är ju då du som måste avgöra och väga det svarta mot det vita. 


    -- Jag bloggar om livet som långtidssjukskriven. -- www.familjeliv.se/blogg/thewaiting/ --
  • nymedlem

    Jag skulle tänka att det är något allvarligt fel på den mannen och aldrig mer träffa honom! 

  • ungbrunett

    Rent egoistiskt sätt skulle jag bli glad att barnet och mamman inte kommer ha med vårt liv att göra. Dock finns det en risk att det på ett eller annat sätt kommer göra det iallafall. Det ställer helt klart till problem. Hade jag inte fallit helt för killen än skulle jag sticka fort som tusan och hitta någon utan massa problem inkommande.

  • Stårschan

    Det säger väldigt mycket om hans personlighet. Någon som håller på med ONS, som inte skyddar sig, och som inte vill ha kontakt med ett barn som trots allt blivit till, är verkligen inget för mig. Jag vill kunna se upp till en partner, och då krävs högre moral än så.

  • Anonym (orka)
    ungbrunett skrev 2016-02-11 11:19:42 följande:

    Rent egoistiskt sätt skulle jag bli glad att barnet och mamman inte kommer ha med vårt liv att göra. Dock finns det en risk att det på ett eller annat sätt kommer göra det iallafall. Det ställer helt klart till problem. Hade jag inte fallit helt för killen än skulle jag sticka fort som tusan och hitta någon utan massa problem inkommande.


    På vilket sätt kommer de att ha med ert liv att göra? 
  • Anonym (orka)

    Jag känner inte till omständigheterna, vet bara att de har träffats en gång och har haft sex och hon har blivit gravid. De är dock inte ovänner så jag antar att hon inte ljugit om preventivmedel då han inte verkar arg på henne. 

  • Elliva
    Stårschan skrev 2016-02-11 11:27:27 följande:

    Det säger väldigt mycket om hans personlighet. Någon som håller på med ONS, som inte skyddar sig, och som inte vill ha kontakt med ett barn som trots allt blivit till, är verkligen inget för mig. Jag vill kunna se upp till en partner, och då krävs högre moral än så.


    Har samma åsikt.
Svar på tråden Skulle du bry dig om mannen du träffar inte vill träffa sitt barn från ONS?