• AngelandDevil

    Bebistillverkning under sommaren/hösten 2016, någon mer?

    Vi känner oss ganska sugna här hemma på att börja försöka bli gravida under sommaren 2016, börja runt juli/augusti ungefär. Någon mer som kommer börja försöka eller har tankar på det? Har två barn sedan innan på 1,5 år och snart 4,5 år.

  • Svar på tråden Bebistillverkning under sommaren/hösten 2016, någon mer?
  • gravid2016hoppas

    Hej!
    Vi har bestämt 2016
    Jag hoppas på vår/sommar, tror sambon tänker vinter... Han har svårt att "ta det slitgiltiga besultet"
    Vi har en 6 åring idag men han var oplanerad så väldigt stort att medvetet ta bort skyddet för honom tror jag..

    Åh vad jag längtar!!!

  • Carambolan

    Här med. Har 6- och 9-åring. Mannen vill nu, jag vill gärna vänta lite. Vill hemskt gärna ha ett till barn, men jag trivs så himla bra på mitt jobb just nu att jag är tokigt opepp på själva graviditeten och föräldraledigheten. Vi har väl på nåt vis enats om att sluta skydda oss i april (så att det tidigast blir ett 2017-barn) men att inte hålla på och planera och testa och räkna ägglossning, utan ta det som det kommer.

  • gravid2016hoppas

    Åhh önskar vi var där. Jag har önskat och sagt April men han verkar mer mena sent 2016--- blir väl jul eller så
    ej men absolut höst/vinter tror jag för honom.
    Jag önskar sååå att det blir tidigare.

  • AngelandDevil

    gravid2016hoppas: Om tanken får sjunka in hos sambon tills våren kanske han känner sig mer redo tills dess? :) Eller hur länge har ni pratat om det? Ett annat alternativ är att kompromissa om att börja tidig höst om du vill vår och han vinter egentligen? Får se om vi startar ungefär samtidigt eller om det blir tidigare för er del! ????

    Carambolan: Partnern kan tänka sig nu men tror vi båda tänker att vi vill vänta så minstingen hinner fylla 2 år i alla fall. Vill helst inte ha mycket mindre än 3 år mellan barnen. Längre funkar bättre här. :) Har 2 år och 10 månader mellan första och andra och det kändes lite som en bra minimum gräns. ;) Ni börjar tidigare än här men följer gärna med hur det går för er ändå. :)

  • Tosson

    Vi siktar på att köra igång med första i oktober ???? Längtar så! Vi är 26 och 29 då och har varit gifta i lite över ett år, varit ett par i närmare 10. Hoppas bara jag har jobb då, då mitt vanliga jobb är säsongsbaserat så måste hitta något annat ca nov-feb. Har dock inte varit några problem de senaste åren så håller tummarna!

  • AngelandDevil
    Härligt Tosson! Håller tummarna att det löser sig med jobb för dig när det närmar sig också. Solig
    Roligt kombo att vi alla väntar barn i "olika ordning", både första, andra och tredjegångsföräldrar! Flört
  • Tosson
    AngelandDevil skrev 2016-02-12 16:16:13 följande:
    Härligt Tosson! Håller tummarna att det löser sig med jobb för dig när det närmar sig också.
    Roligt kombo att vi alla väntar barn i "olika ordning", både första, andra och tredjegångsföräldrar!
    Tack! Det rör ju sig bara om några månader i alla fall, sen börjar vanliga jobbet igen. Mannen har fast jobb också så det borde lösa sig hursom. Har ju hittat bra "vinterjobb" alla andra år så! :) Såg nu att tråden ligger under "syskon" men hoppas det inte gör något att jag slängde mig in ändå! :D
  • AngelandDevil
    Tosson skrev 2016-02-12 17:04:09 följande:

    Tack! Det rör ju sig bara om några månader i alla fall, sen börjar vanliga jobbet igen. Mannen har fast jobb också så de lösa sig hursom. Har ju hittat bra "vinterjobb" alla andra år så! :) Såg nu att tråden ligger under "syskon" men hoppas det inte gör något att jag slängde mig in ändå! :D


    Klart att det inte gör något! Tycker det är lite häftigt med variationen, blir mer givande diskussioner ofta när den inte är bara förstagångsföräldrar, andragångsföräldrar osv. :) Skönt att det inte är något som kommet krångla då utan att du tar det med ro. Det är klokt och fint om man kan göra det! ????
  • earthchild

    Om förstisar får vara med här så hänger jag gärna på också!
    Vi är 26 år, har inga barn sedan innan och tänker börja försöka i augusti om inget oväntat händer! :)

  • AngelandDevil

    Välkommen earthchild! Jag är också 26 år, fast fyller 27 i år då. Min partner är 28 år. Spännande att starta bebisverkstaden snart. Jag tror tiden kommer flyga förbi och mysigt att ha nånting att se fram emot mot sommarslutet. Flört


    Härligt "namn" du har förresten! Skrattande

Svar på tråden Bebistillverkning under sommaren/hösten 2016, någon mer?