• Anonym (skit?)

    Ni som skitit i era barn, har ni dåligt samvete?

    Alla ni som struntar i att träffa era barn, har ni dåligt samvete, mår ni dåligt över det, har ni någon gång ångrat er? Frågan är i första hand ställd till män då det är oftast män som överger sina barn men både män och kvinnor får svara förstås. 

  • Svar på tråden Ni som skitit i era barn, har ni dåligt samvete?
  • micromat

    Jag hoppas att dom har det. Men allt som oftast får barnen dras med det dåliga samvetet och att det är deras fel.

  • nymedlem

    De män eller kvinnor som struntar i sina barn är på ett eller annat sätt sjuka. Antingen fysiskt eller psykiskt!

  • Anonym (Fia)

    Har ett ex som struntat i sina barn i 10 år nu. Han ringer ibland och har ångest över att han inte funnits där för dem. Å andra sidan har han stor missbruksproblematik så jag föredrar att han håller sig borta från barnen.

  • volvo142
    micromat skrev 2016-02-12 12:19:40 följande:
    Jag hoppas att dom har det. Men allt som oftast får barnen dras med det dåliga samvetet och att det är deras fel.
    Hur menar du att det kan va ett barns fel?
  • london
    volvo142 skrev 2016-02-15 23:46:31 följande:
    Hur menar du att det kan va ett barns fel?
    Tror micron menar att barnen skuldbelägger sig själva, inte att h*n tycker att det är barnens fel.
  • micromat
    volvo142 skrev 2016-02-15 23:46:31 följande:

    Hur menar du att det kan va ett barns fel?


    Det jag menar är att barnen tror att det är deras fel och får därför massvis med skuldkänslor mm. Det är INTE barnens fel utan ansvaret ligger på de vuxna.
Svar på tråden Ni som skitit i era barn, har ni dåligt samvete?